Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Inlägg av Hylander »

En liten fråga:

Spearheadreglerna ligger på sidan, får man använda sig av dessa reglerna för formationer?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

BLOODLETTERS skrev:När kommer de slutgiltiga ändringar och missions läggas ut på hemsidan?
Bara så man inte gör nån lista som har übersvårt i vissa uppdrag.
Jag undrar verkligen också. Om jag anmäler mig eller inte beror nästan bara på när missions släpps (så jag vet om jag hinner fixa armén eller inte).

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Också intresserad av missions!

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

Ursäkta att det har dröjt lite. Råkade ut för en temporär ögonskada och har varit nästan blind över påskhelgen. Nu är det bättre dock så nu ska jag kunna svara på era frågor snabbare.

När det gäller missions så håller vi på med dem och jag kommer meddela så fort det är färdigt. Förhoppningsvis går det ganska snabbt.

När det gäller formationer så kommer vi förmodligen att testa köra dem på denna warpstorm och se hur det faller ut.

Mvh Daniel
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Tänk på att spearheadformationerna förändrar spelet väldigt mycket.
Mechanised assault, Linebreaker, Skystorm (speciellt denna) och Destroyer spearhead känns rätt brutna om man bygger listan kring dem.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Gustav skrev:Tänk på att spearheadformationerna förändrar spelet väldigt mycket.
Mechanised assault, Linebreaker, Skystorm (speciellt denna) och Destroyer spearhead känns rätt brutna om man bygger listan kring dem.
Yupp. Sedan får man ju ta med superheavies.... Lite av en nobrainer där...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

Good point.

BLOODLETTERS

Inlägg av BLOODLETTERS »

Formationer kommer nog förstöra mycket mer än det kan tänkas tillföra för Warpstorm, så förstör inte ett vinnande koncept.
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

Vi kommer se över om det lönt att ha med någon formation alls. Så vi får se.
Enligt besked jag har fått så borde förslaget till missions vara klart mot slutet av denna veckan.

i övrigt så undrar jag om det hade varit av intresse för folk att kunna köpa en matbricka på plats för 20kr att transportera runt figurer med? Vet att många frågar efter läsk-brätten till detta

egge

Inlägg av egge »

Jag bryr mig inte! Jag har en stående överenskommelse, underskrivet av mig som säger att jag får ta ett cola flak bara jag fyller på kylen. Och det kontraktet gäller för det står specifikt på det "detta dokument är giltigt även om motparten inte har läst, skrivit under eller har vetenskap om det."

Så jag är safe...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar