Necrons till Adepticon? 1850 poäng

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Per Andersson

Re: Necrons till Adepticon? 1850 poäng

Inlägg av Per Andersson »

Jag är mycket tveksam till små enheter med Warriors. Det verkar vara för enkelt att få hela enheten att lägga sig ned, och därmed stoppa RP-slag.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Jag tycker itne att scarabswarm listan är särkilt bra. Den har för många dåliga matchups framför allt draigowing har du inte en chans mot. När min 10-paladins+draigo blev assaultad av 35 scarabbaser slutade med att scaraberna förlorade närstriden med 63(tänk på att gloomprison inte hjälper mot forceweapons). Spindlarna är aldeles för långsamma och hamnar oftast utanför och gör väldigt lite.

Den listan necronlistan jag tror mest på är:

2x lords med barges warscythe mindshackle scarabs 2+save

4x 5-manna warriors med HoD varav 2 har solarpulse

8-10 scarabs

2x6 wraith med 2-3 piskor var och nån pistol för wound allocation

3 Annihilation barges

har man poäng över kan man ha immortals med teslacarbines själv gillar jag att ha en harbinger of despair med veil of darkness och nightmare shroud för snabb förflyttning och mini-fear eller köra dubbla HoD i varje warrior squad

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Per Andersson skrev:Jag är mycket tveksam till små enheter med Warriors. Det verkar vara för enkelt att få hela enheten att lägga sig ned, och därmed stoppa RP-slag.
Nja, det blir ändå sju gubbar om man har med två cryptecs. Jag tycker tvärtom att det är knasigt att ha för stora enheter eftersom dom är så sårbara i närstrid oavsett storlek.
LillePer skrev:Får man ha 2 crypteks i samma enhet? Måste de isåfall komma från olika courts? Och är courts 1-5 av bägge sorterna eller bara ena...
Det är faqat nu. Så man får ha två courts, men inte sätta två från samma i en enhet. Och man får blanda lords och cryptecs.

@Kombat: din lista är identisk med den som vann UK-masters, så det är sannolikt en av de hårdaste listorna man kan göra i 40k just nu. Jag begriper inte riktigt hur den kan vara så bra, men kommer köra nåt liknande nu på Wettcon och hoppas jag får till det.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Jag tycker den listan är så bra eftersom den skjuter extremt mycket. Den är också mycket bra i närstrid. Den har många hot och solarpulses stänger ner motståndarens skytte så pass mycket att han inte kan hantera allt. Den är också mycket snabb. Har du nte spelat med listan tycker jag att du ska provspela den den är mycket rolig att spela med man får rulla mycket tärning :)

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Just my 2 cents.... här är en armee ide jag lekte med för Nercons:

HQ 1: The Traveller = 165 + TRANSPORT 1

HQ 2: Overlord (90) Warscythe (10) Mindshackle Scarabs (15) = 115 + TRANSPORT 2

HQ 3: Royal Court: 4 Crypteks (100) 2 Eldritch Lances (20) Solar Pulse (20) 2 Tremor Staves (10) = 150

HQ 4: Royal Court: 4 Crypteks (100) 2 Eldritch Lances (20) Solar Pulse (20) 2 Tremor Staves (10) = 150

ELITE 1: C'Tan (185) Writhing Worldscape (35) Transdimensional Arrow (45) = 265

TROOP 1: 5 Necron Warriors = 65

TROOP 2: 5 Necron Warriors = 65

TROOP 3: 5 Necron Warriors = 65

TROOP 4: 5 Necron Warriors = 65
*** Varje unit får en Tremor Stave och Eldritch Lance

FAST 1: 5 Wraiths (175) 3 Whip Coils (30) Particle Caster (5) = 210

FAST 2: 7 Scarabs = 105

HEAVY 1: Annihilation Barge = 90

HEAVY 2: Annihilation Barge = 90

HEAVY 3: Annihilation Barge = 90

TRANSPORT 1: Command Barge = 80

TRANSPORT 2: Command Barge = 80

TOTAL = 1850

Som vanligt med min okompat listor det är inte stor eller smart men...
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Skcuzzlebumm skrev:Just my 2 cents.... här är en armee ide jag lekte med för Nercons:
Tack! Jag gillar den mycket! Tror man kan byta C'Tan mot Wraiths om det känns roligare. Det känns som att de balanserade Necronlistorna börjar mogna nu, Återkommande tema är cbarges, solar pulse, små warriorenheter, wraiths, scaraber och annih. barges + spindlar.

Min armé till adepticon är nästan klar nu, kommer nog spela med något väldigt likt detta:

HQ 1: Overlord (scythe, mind scarabs, 2+, 3++) + Command Barge

HQ 2: Overlord (scythe, mind scarabs, 2+, 3++) + Command Barge

HQ 3: Royal Court: 4 Crypteks (4 Eldritch Lances , 1 Solar Pulse)

HQ 3: Royal Court: 4 Crypteks (4 Eldritch Lances , 1 Solar Pulse)

TROOP 1: 5 Necron Immortals (Tesla)

TROOP 1: 5 Necron Immortals (Tesla)

TROOP 3: 5 Necron Warriors

TROOP 4: 5 Necron Warriors

FAST 1: 5 Wraiths (3 Whip Coils, 2 Particle Caster)

FAST 2: 5 Wraiths (3 Whip Coils, 2 Particle Caster)

FAST 3: 8 Scarabs

HEAVY 1: 3 Spyders (1 Gloom Prism)

TOTAL = 1845

Jag är helt övertygad om att det inte är smart att ha så mycket wargear på lordsen, men jag kan som vanligt inte låta bli! Tror att listan är okej, kommer då det tufft i alla matchups, men kommer å andra sidan sällan få en helt hopplös motståndare.
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 2 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Själv tycker jag inte att 3++ är värt det på bargelords kostar alldeles för mycket poäng

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jag spelade en barge lord så och det var ganska mongo. Men klart 45p är mycket och med m.scaraber så är det mer melta/plasma man vill ha savet mot. Men däremot jag tror jag kommer köra med 2 sådana "full kittade" lords när jag kör 2000p okompat

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Det enda svaret necrons har på palladins är lansar i massor, gärna som sitter i båtar. Utöver det är det inte mycket man kan göra i den matchuppen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Gonka Koff skrev:
Skcuzzlebumm skrev:Tror man kan byta C'Tan mot Wraiths om det känns roligare.
ah, men kombinationen av C'tan + Tremor Stave är till stor hjälp mot hordes, något Nercons kämpar mot, och är också väldigt effectiv mot mech spam (33% chans att immobilisera).

Jag måste fråga var är Annihilation Barges i din nya listan? För mig de är för bra för punkter att inte ta.
Senast redigerad av 1 Skcuzzlebumm, redigerad totalt 30 gånger.
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Skriv svar