Eldar med Harlequinstema

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Re: Eldar med Harlequinstema

Inlägg av benmannen »

LillePer skrev:Känns ju som att autarchen borde få powerweapon. Är ändå 5 attacker på charge. 6 om du fixar mandiblasters.
Just japp. Jag fick lite såna tips så jag tog bort en Striking scorpion och fick in Power Weaponet, en Banshee Mask (mest för att jag byggde min Autarch av en Howling Banshee) och en till Storm Guardian... Han är hyfsat billig fortfarande, under 100p... Och som Axl sa, med Doom så kan han göra lite wounds kanske :)

Listan blir då såhär:

1750p Eldar 2x Striking Scorpions v2

HQ

Autarch
Fusion Gun
Power Weapon
Banshee Mask

Farseer
Doom
Runes of Warding

Elites

6 Harlequins
5 Harlequins Kiss
Shadowseer

8 Striking Scorpions
Exarch
Scorpions Claw
Shadowstrike
Stalker

Wave Serpent
Twinlinked Scatter Laser
Spiritstones

7 Striking Scorpions
Exarch
Scorpions Claw
Shadowstrike
Stalker

Wave Serpent
Twinlinked Scatter Laser
Spiritstones

Troops

11 Storm Guardians
2 Fusion Guns
Warlock
Singing Spear
Embolden

10 Storm Guardians
2 Fusion Guns
Warlock
Singing Spear
Embolden

10 Guardians
Bright Lance

3 Jetbikes
Shuriken Cannon

3 Jetbikes
Shuriken Cannon

Fast Attack

1 Vyper
Scatterlaser

1 Vyper
Scatterlaser

1 Vyper
Shuriken Cannon

Heavy Support

1 War Walker
2 Scatter Lasers

1 Support Weapons Platform
Shadow Weaver

1 Support Weapons Platform
Shadow Weaver

Army Total 1750
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen

Lite Vypers

Inlägg av benmannen »

Det har varit tyst här på bloggen i några veckor. Jag var bortrest men är nu tillbaks vid penseln... Målade just klart 2 Vypers till, så nu är trion komplett. Två med Scatterlasers och en med en singel Shuriken Cannon.

Mer kommer snart, men det kanske blir lite avbrott igen, jag fick idag min Forgeworldorder med en Nightwing och lite annat mys till en Corsairsarme :) Den är också Harlequintemad... Fast med 3 enheter Harlequins i Venoms (!!).

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

benmannen

Autarchen

Inlägg av benmannen »

Här kommer lite bilder på Autarchen jag limmade ihop igår kväll. Baserade den på en Howling Banshee med en Dark Eldar trophy rack på ryggen, en Fusion Gun från en gammal Fire Dragon och ett Wychevapen... Rätt målad så kommer hon se gycklaraktig ut.

Så jag var tvungen att hitta poäng till en mask, som dessutom verkar rätt värdelös, eller har jag fel. I princip så gör den väl bara honom I10? Alla andra fördelar får hon väl av hennes granater?

Det är lite svårt att se hur hon ser ut, det var knepigt att fota hene. Målade bilder kommer asap, men härnäst ska jag bygga ihop 2 Support Weapons Platforms.

Bild

Bild

benmannen

Support weapons

Inlägg av benmannen »

Bara en snabb bild på mina två knappt halvmålade Deathspinner Support Weapons. Jag plockade bort alla Wraithlords ur listan och då blev av med två jokeransikten... Så jag satte på några på plattformarna för att kompensera lite :)

Och jag gillar tanken att ansiktena skriker när de skjuter, det är därför crewn är byggda av Dark Reapers och har helt täckta huvud och kroppar...

Bild

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Skulle nog lägga lite jobb på juvelerna , dom gör mycket
finns massa tutorials tillomed i eldar codexen på hur man målar sådan :)

benmannen

Inlägg av benmannen »

Så jag har spelat en första match, fick smaka lite Necrons och det såg mycket illa ut till att börja med då jag bara har en enda lans i hela armen, men lite flyt i början öppnade upp för en storseger, sen gav jag bort 1100p sista rundan och torskade... Han spelade för aggressivt med lite trupper och jag lyckades isolera och klämma ihjäl hans snabba enheter... Men C'tanen var envis och vägrade faila sina 4+ invos...

Men listan funkade helt ok. Den är svag helt klart. Kommer nog bli utplånad mot en standard SM arme, men jag ska speltesta den lite mer förståss. Den saknar bra långdistansskytte, vilket jag försöker kompensera med Striking Scorpions och Harlequins. War Walkern är en rolig Joker, Support Weaponsen har potential. Jag träffade 2 skott av 10 tyvärr bara, 8 scattrade så de inte ens träffade nåt. Men de känns som en bra distraktion för motståndaren för bara 30p... Meltasquadsen med Warlocks med Singing Spear känns alltid bra, framförallt med en Autarch också. De klev fram och smälte Monolithen...

Jag ebayade ett gäng Striking Scorpions igår, och stort tack till Desertlord som grävde fram 3 Striking Scorpions från rätt generation och postade hem dem till mig utan tanke på ersättning! Så nu saknar jag bara 3 stycken! Om det är nån som har några så beskriver jag vilka det är i den här tråden:

http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =14&t=5786

Här kommer lite bilder på mina färdiga Support Weapon Teams med Shadow Weavers, härnäst ska jag måla upp min andra Hornet/Wave Serpent som bara är halvfärdig. Hornetsen har funkat utmärkt som Wave Serpents förresten.

Bild

Bild

Bild

Bild

kraftman

Inlägg av kraftman »

Dina support weapon teams blev riktigt coola !

benmannen

Scorpiontest

Inlägg av benmannen »

Jag målade upp en Striking Scorpion för att prova mitt planerade färgschema. Bilderna gör den inte riktigt rättvisa. Basen ska flockas också.

Inget grönt här inte, skorpioner är svarta :) Och kärleksfulla. Och clowner.

Så det blev en svart rustning, vit hjälm och vita knäskydd med röda hjärtan :) Fler jokrar i leken för Harlequinsarmen. Eller hjärter ess kanske...

I helgen är det turneringsdags för listan förresten, en liten endagars med tre matcher och öl (!). Har inte så höga förhoppningar men det blir ett bra test inför GothCon, de flesta kommer testa sina GothConlistor.

Jag fick förresten tag på alla Striking Scorpions jag behöver. De var billiga på ebay.... Så nu har jag hela 19 stycken. Några till kanske vore fint iofs, då kan jag köra 3 stora enheter.

Bild

Bild

Bild

Truant

Inlägg av Truant »

Läckert!

Kanske köra spader/klöver/ruter varierande mellan skorpionerna?

Fyrtall i ess kan aldrig vara fel! :)

benmannen

Inlägg av benmannen »

Truant skrev:Läckert!

Kanske köra spader/klöver/ruter varierande mellan skorpionerna?

Fyrtall i ess kan aldrig vara fel! :)
Det vore lite coolt! Jag funderade på att köra symbolerna som squad markings, men det blir för oflexibelt med storleken på squadsen... Jag gillar också det lite larviga med hjärtan :)

Skriv svar