Necrons till Adepticon? 1850 poäng

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Tja!

Jag är väldigt sugen på att spela Necrons i Chicago. Det har spelats en del Necrons nere på klubben (RT) sista tiden och det har blivit en del vinster ... ;)

Scaraberna och Spindlarna är väl det knasvildaste i kodexen, så det tänkte jag ta med, -men inte för mycket eftersom jag tror att GK kommer äga upp dom. Och det lär ju vara en del GK därborta ...

Detta är ett försök att göra en lite mer balanserad Necronlista, har bara spelat den en gång, och då mot en jättesnäll stackars DE-lista (föråt' Benmannen!). Tanken är att den skall kunna hantera allt vidrigt som man kan tänkas möta, dock inser jag att det kan bli tufft mot horder (orker/nids). Zandrek är där delvis för att kunna smälla bort en jäkla massa boys med furiouschargande scaraber, och dels för att kunna panga LR:s på avstånd (H.Destroyers + tankhunters). Jag vill förtvivlat gärna ha med en Tomb Stalker, men får inte ihop poängen riktigt, -skulle kräva en dumpning av Wraiths, -vilket är trist eftersom de är så otroligt användbara.

Vad tror ni, kära vänner?

Zandrek 185

overlord 115
(Warscythe, 2+ save)

5 Immortals 175
(1 Veil, 1 Tremorstave)

5 Immortals 155
(2 Lance)

5 Warriors 155
(2 Lance, 1 pulse)

5 Warriors 155
(2 Lance, 1 pulse)

5 Warriors 135
(2 Lance)

3 Destroyers 180
(3 Heavy Gauss cannons)

5 wraith 220
(4 whipcoils, 1 s6 pistol)

9 Scarabs 135

2 Spyders 115
(1 Gloom Prism)

2 Spyders 125
(1 Particle Caster)
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 10 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Necrons till Adepticon?

Inlägg av Hylander »

jag tror att, lite som du säger, spindlar is da shit.

6-9 spindlar samt 2x scarabs samt en enhet wraiths. Imotekh för att kunna farma och sedan små troops i båtar så de överlever. Båtarna fick jag inte med...(Antog 2000p)

HQ
Imo 225p
orikan 165p

ELITE
Ctan med Worldscape 220p

TROOPS
5 warriors med cryptek chronometer 105
5 warriors med cryptek solar pulse 110p
5 warriors 65

FAST
6 Wraiths 210p
10 scarbs 150p
10 scarabs 150p

Heavy
9 spindlar 450p
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
speedfreek

Necrons till Adepticon?

Inlägg av speedfreek »

1850!

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Ja, den listan är helt perverst elak, Hylander. Jag glömde skriva att det är 1850 på Adepticon, men din lista går ju att trimma rätt fint.
Men tror du att man har en chans mot GK:s, och då specifikt Paladiner, med det där? Jag förutsätter att det är väldigt stor risk att man tvingas slåss mot Draigo därborta.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Gloom of Doom!
(och alla dina S8)

Användarvisningsbild
Papa D

Re: Necrons till Adepticon? 1850 poäng

Inlägg av Papa D »

Hehe Hylander great mind thinks alike. Exakt den listan jag provspelar nu fast 1850 och jag har 10 immortals för lite stabilare scoring, sugen på att ha 2 x 10 immortals och 5 warriors, gillar immortals som bara den.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:Gloom of Doom!
(och alla dina S8)
Jo, precis, min lista har en del verktyg mot GK terminators/paladins. Hylanders lista är mycket elakare än min, men frågan är om den inte är rökt i just den matchupen?

daskad

Inlägg av daskad »

Skulle nästan tycka att denna listan är snäppet bättre. Mer firepower och immortals med teslor, som kan framkalla väldigt många wounds med lite tur från tärnings guden.

HQ
Imotekh the Stormlord 225p

Anrakyr The Traveler 165p
Catacomb Command Barge 80p

Royal Court: 170p
Cryptek
- Eldritch Lance
- Solar Pulse

Cryptek
- Aeonstave
- Chronometron

Necron Lord
- Resurrection Orb
- Warscythe

Troops
10 Necron Immortals 170p
- Tesla Carbines

10 Necron Immortals 170p
- Tesla Carbines

9 Necron Immortals 153p
- Tesla Carbines

5 Necron Warriors 65p

Fast Attack:
3 Canoptek Wraiths 130p
- 2 Whip Coils
- Particle Caster

10 Canoptek Scarabs 150p

Heavy Support
3 Canoptek Spyders 190p
- Gloom Prism
- Twin-Linked Particle Beamer

Annihalation Barge 90p

Annihalation Barge 90p

1850p exakt

sen tror jag att hylanders lita är felaktig, då en c'tan måste ha 2 special supermegasaker
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Gonka Koff skrev:Ja, den listan är helt perverst elak, Hylander. Jag glömde skriva att det är 1850 på Adepticon, men din lista går ju att trimma rätt fint.
Men tror du att man har en chans mot GK:s, och då specifikt Paladiner, med det där? Jag förutsätter att det är väldigt stor risk att man tvingas slåss mot Draigo därborta.
Ja du hur många spindlar kan de banka ihjäl innan du slår?

10 paladiner med 2 ? hammare + draigo.

8X3 + 5? ca 30 attacker.

20 träffar
13 baser dör på forceweapon. (3+ för att wounda)

Om du bajsar i två rundor innan du anfaller så finns det 15 baser kvar som slår. Detta är såklart för lite så du måste nog ha med wraithsen att binda upp paladiner med. Får du till det så kanske vi får bort 4 paladiner vilket rädda sådär 4-5 baser till. Då har du 20 baser som slår. 100 Attacker 33 träffar 11 wounds. två går igenom...

Ja sådär kul kan det ju inte vara att möta paladiner...

Fast vi har inte lagt till spindlarna i denna fight. Jag tror faktiskt att necrons får det svårt mot GK om de spelar med en stjärna..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Får man ha 2 crypteks i samma enhet? Måste de isåfall komma från olika courts? Och är courts 1-5 av bägge sorterna eller bara ena...

Skriv svar