Necron FAQ

Regelfrågor och förslag på husregler
Jony

Necron FAQ

Inlägg av Jony »

Nu har GW släppt ut FAQn för necrons! :)
De löste rätt många av tolkningsfrågorna fast det var udda att de tillät Imotekh rulla om stormen med chronometron prylen.

Och sen eviga frågan om entro striken, man får mindre AV innan pen slaget :)

Edit: fanns visst en likadan tråd på nyheter och rykten :/

Halvar

Re: Necron FAQ

Inlägg av Halvar »

jag kapar den här tråden lite. jag hittar inget i GWs FAQ om anrakyr the travellers mind in the machine ability. eftersom man tar över ett vapen av motståndaren, ser folk det som att det är det fordonet som skjuter om man träffar bilar i sidan eller front och med tanke på cover saves eller anser folk att det blir som GW har FAQat tesla destructorns arc? och vilken BS använder man? det övertagna fordonets BS eller anrakyrs?
och om man klarar sitt coversave, är man fortfarande träffad när det gäller tesla destructors arc? rent speltekniskt har man fått in en hit, men den träffen blir bortfjoskad av att man lyckats gömma sig bakom något så man inte blir träffad ändå.
Ja' än't bittä'!

dasher

Inlägg av dasher »

Om jag minns rätt så står det att du skjuter som om det vore ditt egna vehicle, så jag antar att skotten kommer ifrån bilen och inte anrakyr. Man använder då bilens BS också

Arc grejen tror jag bara det behövs en hit, och du har ju fortfarande träffat även om de klarar sitt save

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Tesla Destructorn arcar även om du missar alla fyra skotten (det är 1 på 6561 att det händer varje gång man skjuter).

Halvar

Inlägg av Halvar »

den har fått errata i GWs FAQ.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Hoppsan. Kul att de satt en regeländring i erratan och inte som FAQ för omväxlings skull.

Jag skulle då istället säga att en hit räcker. Saves tar du mot wounds (eller glancing/pentrating hits), inte mot hits.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Hmm, det står ju att Imotek kan använda en chronometron för att re-rolla om nightfighten fortsätter. Är det någon som opponerar sig mot att man kan använda chronometron för att slå om slagen för att se om något blir träffat av blixten eller slå om antalet träffar eller skadetabellslag?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker att det första svaret är jättefel men tycker att de andra svaren följer på samma logik, alltså ja, det tycker jag du får.

Skriv svar