hjälp med necron

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
ixxy

hjälp med necron

Inlägg av ixxy »

Plats Namn antal poäng
HQ Necron lord 1 200 (100p gear, (Warscyth, resurrection Orb, phylactory, phase shifter, disruption field))

HQ Nightbringer 1 360

Troops Warriors 15 270

Troops Warriors 15 270

Troops Warriors 15 270

Fast Destroyer 3 150

Heavy Monolith 1 235

tänkte föröska bygga en lite turnerings armé men får inte riktigt ihop det.
detta är det jag har man det slår äver med 5 poäng. några förslag på vad jag kan ändra.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: hjälp med necron

Inlägg av HeadWar »

Ta bort en Warrior?

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Disruption Field på Lorden är väl onödigt om han har Warscythe. Då är det väl S6 och Monstrous-regler? :o
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Det är tok-onödigt att ha fler än 10 Warriors i en enskild grupp; 15, 20 Warriors kommer ändå göra lika mycket som 10, nämligen att räknas till Phase Out och ta objektiv. Ta bort de onödiga 5 Warriorsen i varje grupp och D-Fieldet och köp in två till Destroyers och 3 Heavy Destroyers så har du en ganska spelbar armé.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

HQ:

Necron lord med Orb och Gaze of flames 155pts

Nightbringer 360pts

Troops:

Warriors 10 180pts

Warriors 10 180pts

Warriors 10 180pts

Fast:

Destroyer 4 200pts

Scarabs 9 108pts

Heavy:

Monolith 235pts

Jag försökte göra en mer slimad vertion av din lista. En nästan fullt uppgraderad lord, night bringer och en monolith är för mycket poäng som inte går till necrons. Nightbringern och monolithen är lika svaga som din warrios. För en duktig spelare vet att om han skjuter och bankar ner dina warriors så kommer monlithen och nightbringern att springa.

Själv tycker jag inte om listan för att armen är för lätt att ta ut och det ligger för många poäng i annat än necrons.

Så jag skuller göra så här istället:

HQ:

Lord med Orb och Gaze of flames 155pts

Troops:

10 Warriors 180pts

10 Warriors 180pts

10 Warriors 180pts

10 Warriors 180pts

Fast:

7 Scarabs 84pts

4 Destroyers 200pts

4 Destroyers 200pts

Heavy:

Monolith 235pts

Jag valde att behålla monolithen för den har en bättre roll i armen än nightbringern. Du kan använda portalen för att hålla dina warriors i liv.

3 Heavy destroyers suger, då tar jag hellre 4 destroyers. Jag har spelat med dem och de har en tendens att underprestera de dör lätt för att de bara är tre och de har bara 1 skott var. Man behöver inte förstöra ett fordorn för att vinna man kan alltid imobilisa eller weapon destroyed för att den ska förlora sin funktion. Men jag säger inte att du ska glansa ihjäl dem utan transporter kan du imobilisa och heavy tanks med stora vapen kan du plocka vapen eller imobilisa så att den är utom räckhåll.

Skriv svar