Ultramarines 1750 poäng (behöver hjälp med listan)

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Gascogne

Re: Ultramarines 1750 poäng (behöver hjälp med listan)

Inlägg av Gascogne »

HeadWar skrev:Du måste tänka på pocenten Helge. Umm. Kompen, menar jag. I vilket fall är det skitfräckt med Razorbacks med Assault Cannons.
Den ligger strax över 20 om jag inte räknat fel och så länge den är över 0 så är jag glad. ;)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

20!? :shock:

Det är klart, du åker väl på ganska mycket minus med det eskalerande fordonsminuset. Jag skulle nog föreslå att du inte spelar den här listan när det är mallkomp, för den får extremt mycket lägre komp än den förtjänar.

Gascogne

Inlägg av Gascogne »

HeadWar skrev:20!? :shock:

Det är klart, du åker väl på ganska mycket minus med det eskalerande fordonsminuset. Jag skulle nog föreslå att du inte spelar den här listan när det är mallkomp, för den får extremt mycket lägre komp än den förtjänar.
Jo det är alla fordon som gör mestadels av allt minus i listan hehe men jag föredrar att spela en lista jag trivs med än slaviskt följa mallkompen och trots allt så 40K är ett spel och man ska ha kul när man spelar. :D

*Edit*
Hmm om man vill ha in 1-2 st Techmarines för att kunna reparera fordon, vad ska man ta bort?

Vad är bättre en Techmarine eller Telion karaktären i scout squaden?
Tänkte det kanske är vettigare att ha en Techmarine som kan reparera fordon men Telion har BS 6 som han kan låna ut till medlemmar i hans squad.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Telion är lite festlig men absolut inte prisvärd (och för det allra mesta är det bättre att han skjuter själv och försöker använda sin specialförmåga så han kan plocka tunga vapen, exarchs och sånt.)

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

I din lista tycker jag Techmarine > Telion. Äh, Techmarine är ALLTID > Telion :D

Skriv svar