Nobrainer

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Nobrainer

Inlägg av cadelin »

Jag behöver lite hjälp
kan folk hjälpa mig att snoka fram en marinelista/chaos som har hygglig komp och som är "objektivt lättspelad". Allt jag sitter och skriver ner har bara tacticals i sig och dom är fan inte lättspelade.

Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Nobrainer

Inlägg av Nefrums »

Allt du behöver ha med är två 10or tackticals och två rasorbacks.. så har du alla scoringenheter du behöver för 420p..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag har också problem, upptäcker att mina gamla listor hamnar en bit under 40 på 1750 efter det att det eskalerande fordonsminuset kom. Att byta ut alla balla speeders till promenerande tacticals utan uppgraderingar känns inte speciellt färgstarkt tycker jag, så själv funderar jag på att proppa Raidern full med Honour Guards för att få till det.

Kan man få till en fungerande lista med ett "Marine Hat-Trick" (d.v.s Vanguards + H. Guards + LotD) - då jäklar kan man osta med de poäng man har över!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

cadelin skrev:Jag behöver lite hjälp
kan folk hjälpa mig att snoka fram en marinelista/chaos som har hygglig komp och som är "objektivt lättspelad". Allt jag sitter och skriver ner har bara tacticals i sig och dom är fan inte lättspelade.
Du menar för att hjälpa en nybörjare in i spelet?

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

japp
helt korrekt

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Marinelista A1
  • Valfritt hq med jump pack (-5:ish), te chaplain eller captain med relic blade
  • 5 Terminators med assault cannon (-6)
  • Skyttedread (-5)
  • Två-tre fulla tactical squads (-15:ish)
  • Två rhinos (-6)
  • 5 Scouts med missile launcher (-1)
  • Land speeder med multi-melta (-3)
  • Assault marines med fist (-3)
  • Dakkapred (-6)
  • Whirlwind (-6)
  • Mechminus: -3
Komp: ca -60 dvs 45

Ger inblick i många av spelets olika enhets- och vapentyper. Mycket skytte, ganska mobil och hygglig counter charge.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jag tycker personligen att Plague marines är en RUGGIT enkel och bra första arme, dom är nämligen väldigt förlåtande att spela.. gör man en miss här eller där så soakar dom upp en stor massa skott är tåliga i cc å bra på att ta objektiv. Sen är det kul att converta å vara kreativ i målningsprocessen.
Å då kan man va mer koncentrerad på att lära sig spelmekanism och motståndarkodex å dylikt.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Det är oftast lättast att spela statiskt skytte med en eller två countercharge.

Chaos har blivit svårare att spela medans SM har ju en uppsjö av alternativ vilket gör dem kanske bättre. Nilssons förslag verkade vettigt.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar