Kleggs

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
lilleklegg

Kleggs

Inlägg av lilleklegg »

Angels of Death (Ghouls of Nineveh). Förklaring och presentation.

Ghouls of Nineveh - Baserat på Mesopotamien (antika Irak), vissa likheter med Egypten. Har vapen som heter sappara som liknar antika Egyptens kopesh.
De har en egen variant av sfinx som i stället för ett lejons kropp kan ha en oxes. Dessa har alltid vingar och vältrimmat skägg (Lamassu).
Jag har också valt att ge dem ett muterat utseende (alternativt undead-ish). Detta för att få dem att se mer mörka ut och för att de ska kunna spelas som traitors.

Fluffet för att spela ett chapter som traitors samtidigt som lojalister baserar sig på att de helt enkelt vägrar inse att de är påverkade av chaos, och fortfarande slåss för imperiet.
När laget placeras med demoner och spelas som chaos space marines så har de givetvis gått över fullt ut. Man kan alltså säga att man kan spela laget före eller efter denna självinsikt.
Idén tog jag från Soul Drinkers chapter som har en liknande historia.

Loggan är en simpel döskalle. Vilket är passande till ett lag som mer eller mindre ser ut som space undead. Jag hade också mycket döskallebitz som gjorde det hela enkelt.
De kommer alltid att spelas som chaos undivided. Detta för att det inte kommer finnas för många uppenbara referenser till någon av gudarna.
Däremot så kommer jag ta avsteg till nått mark här och där men kommer göra det smakfullt.
Här kommer två exempel:

Daemon Prince of Khorn eller undivided.
BildBild
Här gjorde jag så att DP'n har en juggernoughts underkropp eller en mekanisk oxes om man så vill.

Siege smiths. (PIP)
Bild
Dessa är gjorda för att spelas som plague marines men jag ser även andra användningsområden för dem.
Jag gav dem lite hårdare rustning för att de ska accepteras som modeller för plague marines. Rustningen kompenserar för nurgles toughness och eventuellt feel no pain.

Namnen på karaktärerna är stulna eller baserade på kända eller vanliga namn från den tiden.
För att förtydliga hela konceptet och idéen med Mesopotamien och namnet Ghouls of Nineveh så lyssnade jag på bandet Melechesh
och deras låt Ghouls of Nineveh Nån gång under tiden då jag funderade på hur jag skulle bygga upp mitt chapter.
Deras låtar har mycket mystisim och jag rycktes med i ox-centaur konceptet och just titeln "Ghouls of Nineveh". Nineveh är hela konceptet, det passade ihop med många andra chapters ursprung från antiken.
Namnet på låten gav mig genast helhetsbilden. Hemplaneten Nineveh förstörd sedan länge, Ghouls ett öknamn som satts på dem på grund av tidigare dåd.
Man kan alltså anta att deras geneseed inte var allt för lyckad och att deras gärningar inte allt för subtila, snälla eller regelrätta enligt imperiets synsätt.
Det ursprungliga namnet för laget är Angels of Death. Mycket ikonografi visar på detta ursprung.

Ett gott exempel är den här land raidern. (PIP) Som är besmyckad med döskallar och liemän som också kännetecknar angels of death chapter och deras stortid som chapter.
Bild
Bild
Bild

Scouts som scouts och inget annat. (PIP)
Bild
Bild

Trauma Surgeon Ningal (Apothecary) (PIP)
Bild

Name: Ghouls of Nineveh (Former Angels of Death)
Founding chapter: Unknown
Founding: M36

Chapter Master: Sargon
Homeworld: Nineveh
Fortress-Monastery: Ziggurat
Main colours: Grey, red, yellow and gold. Symbol is a skull
Specialty: Unknown
Battle Cry: Death and the Emperor!, We have purpose! For the Emperor for Sargon!
Estimated strength: Lost/Unknown

21st Founding ,M36. The Cursed Founding created chapters which fell victim to mutation, heresy, rebellion, or simple bad luck.

Slänger upp mer när jag får tid över.
Senast redigerad av 2 lilleklegg, redigerad totalt 3 gång.

Användarvisningsbild
imp

Re: Kleggets C-SM

Inlägg av imp »

Ser riktigt bra ut =)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Doc Sniksnak

Inlägg av Doc Sniksnak »

Finfina fulingar!

Jag gillade speciellt apotekaren och landraidern.

Användarvisningsbild
Flychten

Inlägg av Flychten »

Applåder! Riktigt snygga saker och väldigt roligt med informationen. Som av tidigare talare sagts så va Land Raidern och Ningal super snygga.
Ägare av Weighted Dice din Spellbutik i Katrineholm och på Nätet

eldrak

Inlägg av eldrak »

lilleklegg skrev:Jag hade också mycket döskallebitz som gjorde det hela enkelt.
Svårt att undvika om man spelar vissa raser :)

Mycket snygga men är inte basningen lite väl lik det bruna på gubbarna (eller är det medvetet)?

lilleklegg

Inlägg av lilleklegg »

eldrak skrev:
lilleklegg skrev:Jag hade också mycket döskallebitz som gjorde det hela enkelt.
Svårt att undvika om man spelar vissa raser :)

Mycket snygga men är inte basningen lite väl lik det bruna på gubbarna (eller är det medvetet)?
Det är medvetet. Deras hemplanet är till största del täckt av sand. Jag har väl inte tänkt igenom vad färgerna representerar och varför chaptret har dem, jag kände bara för att måla figurerna så. Från början ville jag ha scouts i samma färg som baserna för att det känns mer logiskt att scouts byter ut gear beroende på vegetation. Sen blev det att jag målade på i samma färg.

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Skitcoolt!

Ser ut att funka finfint som både lojalister och fallna.

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Mycket fint, speciellt LR (fast orkanbultarna ser ut att hänga löst och snett, de ska väl vara fästa både uppe och nere?)(edit: fast det kanske bara är temporärt pga PIP).

Men jag saknar ett stort svart babylonskt skägg på demonprinsen.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

wow, riktigt imponerande. Räkna med att jag kommer "låna" några idéer härifrån :P

Och hur har du gjort hjälmarna till siege smiths eller är det något företag som tillverkar dem?

lilleklegg

Inlägg av lilleklegg »

Gustav skrev:Mycket fint, speciellt LR (fast orkanbultarna ser ut att hänga löst och snett, de ska väl vara fästa både uppe och nere?)(edit: fast det kanske bara är temporärt pga PIP).

Men jag saknar ett stort svart babylonskt skägg på demonprinsen.
Så här ska det se ut om GW får bestämma. http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od1250234a
Nej tack!

Jag är inte bra nog med greenstuff för att få ett skägg att bli snyggt.
Sponsons är snea, men det är för att allt är magnetiserat. Jag justerar när jag orkar :)

Skriv svar