6th edition rumours

Har du hört det senaste från GW?
Jocke Rapp
Site Admin

Re: 6th edition rumours

Inlägg av Jocke Rapp »

Den här tråden börjar bli lite ohållbar. Håll er till ämnet och håll en trevlig ton när ni skriver! Och för de som inte förstått det så är ämnet rykten om 6th edition, inte rhinos i 5th edition.

egge

Inlägg av egge »

Jag håller med Bengtsson, ny edition kommer bli skitkul att spela och jag håller nog med om att de flesta editions har gått rätt väg men ser själv mer fram emot ett helt nytt spel än en uppgradering.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Jag gillar bilar för hur de fungerar i reglerna och hur de får en armé att se maffig ut! Jag hoppas att mina 15 Razor/rhinochassin och 15 IG bilar inte tappar stinget i sjätte upplagan :?

Nu när man är i armébyggartider känner jag en viss osäkerhet, som om mycket av det man gör kommer få göras om när nya reglerna kommer. Hur tror ni att arméerna kommer förändras från 5e till 6e?

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Jag hoppas på lite mera infanteri & kanske bättre skrivna skadetabeller då fordonen får penetrating hits osv :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Några få saker vad gäller fordon som jag hoppas på i 6th är att man inte får skjuta med disembarkande trupper om fordonet har åkt snabbare än combat speed. Autopinning på trupper som sitter i exploderande fordon vore inte fel det heller. Helt enkelt någon sorts mellanting av 4th EDs dödsfällor och 5th EDs rullande bunkrar.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Halvar

Inlägg av Halvar »

jag hoppas på initiativslagsroll-off för saker som ramlar ur fordon av en närstridsattack. vinner närstridarn så hamnar de i närstrid med varandra utan att någon av dem räknas som assaulting och första slaget mellan dem händer i nästa tur.
Ja' än't bittä'!

Toastern

Inlägg av Toastern »

Jag hoppas på nån smart lösning så att det inte längre är dåligt att vinna närstrider direkt och jättebra att vinna på två omgångar mot skyttelistor.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Halvar skrev:jag hoppas på initiativslagsroll-off för saker som ramlar ur fordon av en närstridsattack. vinner närstridarn så hamnar de i närstrid med varandra utan att någon av dem räknas som assaulting och första slaget mellan dem händer i nästa tur.
Det kommer antagligen bli betydligt lättare att stänga in folk i fordon, står man i baskontakt med en access point så får ingen kliva ur den luckan.

Halvar

Inlägg av Halvar »

HeadWar skrev:
Halvar skrev:jag hoppas på initiativslagsroll-off för saker som ramlar ur fordon av en närstridsattack. vinner närstridarn så hamnar de i närstrid med varandra utan att någon av dem räknas som assaulting och första slaget mellan dem händer i nästa tur.
Det kommer antagligen bli betydligt lättare att stänga in folk i fordon, står man i baskontakt med en access point så får ingen kliva ur den luckan.
även om man lyckas döda gubbarna i på det sättet med omringning av ett fordon (de få gångerna man lyckas omringa ett helt fordon) så hjälper inte det ens egen squad som nu står helt i det öppna inom rapid fire range för en hel armé.
Ja' än't bittä'!

Mutt

Inlägg av Mutt »

Halvar skrev:
HeadWar skrev:
även om man lyckas döda gubbarna i på det sättet med omringning av ett fordon (de få gångerna man lyckas omringa ett helt fordon) så hjälper inte det ens egen squad som nu står helt i det öppna inom rapid fire range för en hel armé.
Jo, men alternativet är ju att den som nyss slagit ut en bil, åter är i skydd och inte går att skjuta ut, utan slår sönder nästa bil i nästa runda.

Jag hoppas på att det inte längre är standard med 4+ cover på alla enheter på spelbordet.

Mindre sprängande bilar, men kanske i gengäld mer wreckade bilar.

Skriv svar