Space Wolves

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Space Wolves

Inlägg av Katarsis »

fjugin skrev:
Katarsis skrev:@Hylander: Grey Hunters får gratis special weapons. Huruvida Blood Claws skall ha mer minus än vanliga SM går ju att diskutera.
Fast de kan bara ha ett special weapon, så det är inte särskilt roligt ändå.
Dessutom får bloos claws också gratis special weapon (som visserligen bara har BS 3).

Jämför grey hunters med chaos marines, så inser man att de förtjänar snälla komp än dom, och de får 2 special weapons gratis.

EDIT: har föresten 13:th company slopats nu?
1. -1 för Scoring och -1 för ett vapen? Tycker inte att det är så mycket att tjafsa om, jag kan lägga mig om ni tycker att de skall ha olika minus.

2. Ok

3. Typ. Jocke skulle subjektivkompa dem om de dyker upp på SydCon tror jag.
fjugin skrev:Såg precis att ni missat minus för drop pods på troops. Åtminstone grey hunters borde få minus för det.
Yes.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Katarsis skrev:@Mortarion: Jo, editionsmiss av oss, den skall ge -10, samma som Corbulo.
Det står fortfarande -5, trots att listan är editerad... :?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Mortarion skrev:
Katarsis skrev:@Mortarion: Jo, editionsmiss av oss, den skall ge -10, samma som Corbulo.
Det står fortfarande -5, trots att listan är editerad... :?
Äh, va f-n? Någon skämta mig aprillo, ändrade inte jag det? Nu ändrar jag det igen i alla fall.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

5 space marine terminators med cyclone missile launcher: 230 poäng, -5 komp

5 wolf guards med terminator armour, 4 power fist, 1 power weapon, 5 storm bolter och 2 cyclone missile launcher: 295 poäng, -14 komp.
Visst, WG har ett heavy weapon extra, vilket är bra, men de betalar i princip 65 poäng extra för det också. Tycker verkligen inte en 3-dubbling av kompstraffet är vettigt.

Mitt förslag för att fixa detta är att ge wolf terminators liknande minus som chaos terminators har för sina specialvapen, DVS de första 5 "gratis". En annan lösning skulle kunna vara att helt plocka bort det allmänna minuset på -5 för enheten (är inte den lite för att kompensera att de kommer med massa bra vapen?).

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Kollar på det, problemet är att få in Bike-enheten också, men antagligen får en WG-enhet på bikes också -5 eller något i grund och sedan får man betala för alla coola vapen utöver fyra eller något sådant.

Argos

Inlägg av Argos »

WGL som attacheas till attack-bikes borde vara med.

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Wolf guard pack leaders med terminator armour och chain fist borde också täckas in under fist-minusen.

Såg att lightning claws på raptors gav -2, borde väl inte ge mer minus på wolf guards?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Argos skrev:WGL som attacheas till attack-bikes borde vara med.
Ok, hade missat det totalt.
fjugin skrev:Wolf guard pack leaders med terminator armour och chain fist borde också täckas in under fist-minusen.

Såg att lightning claws på raptors gav -2, borde väl inte ge mer minus på wolf guards?
Ok, fixar det.... Efter lite sömn.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Räknas wolfguard bodyguard och dess karaktär de vaktar som samma enhet gällande om 50% av modellerna har terminator armour och kan sitta i en landraider?

Skulle man alltså slippa "landraider-minuset" för tex denna enhet?:
Wolf Lord 75
Terminator armour 15, Storm shield 10, Thunderhammer 30, 4 Fenrisian wolves 48, (-6)
4 Wolf guard bodyguard 100
Terminator armour 5, Twin lightning claws 20, (-1)
Storm shield 10, Close combat weapon 1 (-2) *364

Landraider crusader 250 (-10)
Extra armour 15, multimelta 10 *275

Kan en modell med terminator armour åka pod?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Räkna Wolf Guards plus deras karaktär men lämna ute Fenrisian Wolves, hade ursprungligen tänkt endast WG-enheten men det blir ju lite fel i och med att de alltid har en karaktär med sig.

Ja, modeller i Terminator Armour kan sitta i Drop Pods, de tar upp två platser.

Låst