Tjenare, lobbade upp en lista som jag tyckte såg kul ut. Syftet med listan är att kunna köra lite halvsnällt, typ runt komp 35-40 eftersom jag lirar framför allt mot min kompis som är tau och jag vill inte ha en obalanserad match mot honom etc. Men jag vill även kunna köra i lättare och snällare turneringar då jag är en rookie i warhammer världen :p, iaf feedback tack! tytyty
HQ
1x Warboss Powerklaw, Cybork, Bosspole - 100
Elite
7x Lootas - 105
7x Lootas - 105
3x Meganobz, 1x kombi-flamer, 1x kombi-rokkitlauncha - 130
Troops
19x slugga boyz - 112 ( -3 )
23x shoota boyz 2 big shootas + ( 1x nob with bosspole, PK) - 188
23x shoota boyz 2 big shootas + ( 1x nob with bosspole, PK) - 188
10x gretchins - 40 ( -2 )
Fast attack
6x wabikers ( nob bosspole powerklaw ) - 165
4x Deffkopta TL rokkit - 180
16x stormboyz ( Nob, bosspole powerklaw ) - 232
Heavy
Battlewagon Grot riggers, reinforced ram, 2x big shootas - 110
Trukk reinforced ram, red paint job - 45
Ork 1750
Re: Ork 1750
Listan är inte halvsnäll, den är lagomhård. Den är väl inte direkt kompoptad, men på runt komp 40 så är den helt duglig. Vill du göra listan mjukare så ta bort de flesta fistar och bosspoles och sätt in någon rolig lättkompad enhet typ en looted wagon eller flash gitz.
Vill du göra en starkare lista så ta bort bikers och deathcomptas (eller minska de till 2 stycken) och sätt in fler orker i horden. Ta bort trukken och låt Meganobzen åka i den stora vagnen istället.
Vill du göra en starkare lista så ta bort bikers och deathcomptas (eller minska de till 2 stycken) och sätt in fler orker i horden. Ta bort trukken och låt Meganobzen åka i den stora vagnen istället.
Alexander Merinen
-
Silvertejp
Slå ihop Lootas gruppen till en stor mycket bättre! Nu behöver man döda 2 och sen är det hyfsat stor risk att dom springer. du kan inte ta en truck som heavy, men som dedicated till mega nobzen
Ah okej :p Tack för svaren, då har jag ett humm av hur jag ska göra. Tyvm!