Tyranid 1750p

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Oggie

Tyranid 1750p

Inlägg av Oggie »

Hej, jag har satt ihop en liten lista med Tyranids.
Sitter och funderar en hel del på vad jag ska ta med, är sugen på fler gaunts men vet inte riktigt vad jag ska ta bort.
Har kört med en tyrant med tl-devourer men vill prova med en närstrids version.
Förslag och åsikter tas tacksamt emot :).

Splinterfleet Nidhögg – Tyranid 1750p

HQ
Hive Tyrant
Wings, +1I, +1WS, Warp field, Scything talons x2, Flesh hooks, +1S
201p

Elite
Warriors x4 , +1S, +1SV, Death spitter x3, Barbed strangler, Scything talons
141p
Lictor x2
160p

Troops
Termagaunts x20 Fleshborer
120p
Termagaunts x20 Fleshborer
120p
Genestealers x8 Scything talons, Scuttlers, Flesh hooks
192p
Genestealers x8 Scything talons, Scuttlers, Flesh hooks
192p
Genestealers x8 Scything talons, Flesh hooks
168p

Heavy
Zoantrophes x2 Warp blast, Synapse creature
130p
Carnifex x2 +1BS, Rein. chitin +1W, Barbed strangler, Venom cannon
326p

Totalt 1750p
Inferno Strängnäs

Oggie

Re: Tyranid 1750p

Inlägg av Oggie »

Hej igen :),

Jag tycker Tyranider kan vara knepiga att spela och undrar om ni har några tips eller något som jag ska tänka på när jag spelar?
Tycker att ovan lista är en okej lista som är gjord för att vara rolig.
Vill inte ha någon nidzilla lista men jag tycker det kan vara svårt att möta mechade armeér.
Tänkte pröva ovan lista med en tyrant med scything talons istället för 2x twin linkade devourers.
Kan kanske plocka en hel del fordorn och kanske någon karaktär också.

Så vad tycker ni, är det en okej lista eller bör jag förändra något?
Onödiga uppgraderingar eller annat som kan flyttas mellan grupperna.
Tyranids har riktigt skönt fluff och jag gillar dom men dom är knepiga att spela med.
Lite hjälp på vägen skulle uppskattas mycket / Oggie
Inferno Strängnäs

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Kan du ha både +1 i I & S (bägge är Adrenal Glands, right)? Behöver du verkligen plus i I på din flygmamma?

Annars ser den väl OK ut. Massor med små saker som kan vara sjukt jobbiga. En del stora saker som ÄR sjukt jobbiga.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Serpent skrev:Kan du ha både +1 i I & S (bägge är Adrenal Glands, right)?
+S är toxin sacks..

Sen om man tycker att de två uppgraderingarna som heter "Adrenal Glands +1 WS" och "Adrenal Glands +1 I" är samma uppgradering trots att de har olika namn och olika effekt kan man ju diskutera.. Jag vet att alla överallt i hela världen utom just de som skriver i SWE faqn tycker att olika namn och olika effeckt innebär att det inte är samma.... Men SWE faq gänget går tydligen mer på fluff beskrivningen av de två, för den är det ända som är samma för de två..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Nefrums skrev:Sen om man tycker att de två uppgraderingarna som heter "Adrenal Glands +1 WS" och "Adrenal Glands +1 I" är samma uppgradering trots att de har olika namn och olika effekt kan man ju diskutera.. Jag vet att alla överallt i hela världen utom just de som skriver i SWE faqn tycker att olika namn och olika effeckt innebär att det inte är samma.... Men SWE faq gänget går tydligen mer på fluff beskrivningen av de två, för den är det ända som är samma för de två..
De heter visst samma sak, "1 WS" står inom parentes och återfinns inte i den utförligare beskrivningen av biomorphen. Hursomhelst står det ingenting om det i SWEfaq, men i tyranid FAQ:n står det uttryckligen att man FÅR ha båda på samma kille.

Skriv svar