40k spelare i malmö området sökes. (Nybörjare)
-
fritidspedagogen
40k spelare i malmö området sökes. (Nybörjare)
Hej
Tänkte börja med 40k, håller på att läsa igenom regelboken ska köpa en necronarme tänkte jag. Någon som vill hjälpa mig att komma igång och spela någon gång. Jag år 32 år....
Tänkte börja med 40k, håller på att läsa igenom regelboken ska köpa en necronarme tänkte jag. Någon som vill hjälpa mig att komma igång och spela någon gång. Jag år 32 år....
Re: 40k spelare i malmö området sökes. (Nybörjare)
Spelar inte själv i malmö men ett tips om du tänkt spela necrons. Förmodligen kommer de få en ny codex väldigt snart vilket innebär att de kommer släppa nya snyggare modeller. Så mitt tips är att inte köpa något annat än warriors till att börja med då det är de modeller som förmodligen kommer förändras minst inför det nya släppet. Sen när den nya codexen kommer så kan du köpa de nya supercoola modellerna som kommer komma då 
Köp speciellt inga metallfigurer då dessa med största sanorlikhet kommer få nya modeller.
Köp speciellt inga metallfigurer då dessa med största sanorlikhet kommer få nya modeller.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Om du orkar ta dig till Lund så är du välkommen till DMF. Vi har figurspelskväll måndagar från 18:00 där det företrädesvis spelas 40k.
Angående Necrons är de i dagsläget en av de minst kompetetiva listorna men det ryktas om att de ska få en ny codex snart (novemberish).
Angående Necrons är de i dagsläget en av de minst kompetetiva listorna men det ryktas om att de ska få en ny codex snart (novemberish).
Det enklaste sättet att hitta motståndare i malmö är att spela på playoteket på djäknegatan. De kör 40k-spelkvällar om onsdagar. För att hitta en motståndare så kan du gå till följande forum http://www.createforum.com/gripen .
-
fritidspedagogen
Tack för alla tips!!! Hade helst velat provat spela hemma någon gång innan man tar det ofentligt
. Slipper man skämma ut sig som en nybörjare, som man nämligen är.
- guildmaster
- Kontakt:
Alltid lättast att börja spela med en van spelare som guidar en genom de första matcherna och titta lite på hur man bygger listor och samlar figurer.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
-
Bengtsson den yngre
För att propagera lite ytterligare för DMF där jag själv spelar så tycker jag att en av största fördelarna är att det är en väldig spridning på spelarna. Vi har så väl ETC-spelare som totala nybörjare och mysfarbröder. Dessutom tror jag att åldersspannet på de aktiva hade passat dig ganska bra. Vi är ett ganska stort gäng på föreningen som börjar komma upp i sena tjugo/tidiga trettio.
Att skämma ut sig som nybörjare tror jag inte är något problem varken hos oss eller på Playoteket. Särskilt som man måste vara medveten om det sociala värdet i att vara gubbspelsproffs inte är särskilt högt värderat i flertalet andra sammanhang
Att skämma ut sig som nybörjare tror jag inte är något problem varken hos oss eller på Playoteket. Särskilt som man måste vara medveten om det sociala värdet i att vara gubbspelsproffs inte är särskilt högt värderat i flertalet andra sammanhang
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
-
Doc Sniksnak
Playoteket i Lund kör figurspelskvällar onsdagar (och torsdagar) 18-22. Då spelas 500p combat patrol. Små matcher som passsar nybörjare då de går fort och inte är så stora.
Playoteket i Malmö har också figurspelskvällar på onsdagar.
DMF i Lund har figurspel på måndagar.
Playoteket i Malmö har också figurspelskvällar på onsdagar.
DMF i Lund har figurspel på måndagar.
- Dan of War
Jag har en kompis i Trelleborg som får aldeles för lite spelat. Posta om du vill att jag ska snacka med honom.