Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Grey Knights

Inlägg av speedfreek »

Grand Strategy:
-5 i grund (plus eventuellt minus/plus för en GM) och sen ett extraminus (-5?) på varje teleportenhet.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Känns ju sådär att en Vindicare ger -10 i komp om man köpt en rhino till sina purifiers eller strike squads. Är det så extremt OP med en vindicare i bil så att de måste kompas bort helt, även om man inte tänker ha den i bilen. Går ju att diskutera hur optat det är att låta sina purifiers gå till fots och ge bilen till vindicaren.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

speedfreek skrev:Grand Strategy:
-5 i grund (plus eventuellt minus/plus för en GM) och sen ett extraminus (-5?) på varje teleportenhet.
Detta låter som ett vettigt förslag. Även fast jag mer tycker -4 i grund, plus -4 för interceptors och -6 för dreadknight med teleport.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Så en armé med en enhet på 5 interceptors och inga dreadknights, oavsett övriga armén, får -8 för GS? Låter fortfarande väldigt högt.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Det kan ävne vara -.5 per modell eller annat kul.

Glapojke

Inlägg av Glapojke »

Om man ger -5 för GS, går gubben in på -9 i komp som det ser ut nu. Jag kan tycka att det är lite mycket, men jag har heller inte spelat med honom så mycket, då vi spelar mest kompat, och den inte riktigt har varit funkis hittills.

Det hör väl iofs inte till diskussionen, men jag har haft det rätt lätt med mina IG mot grey knights i kompat, då deras range är sådär, och power weapon inte ger för mycket fördelar mot något som IG kommer tågandes med. Plasmavets och battlecannons brukar dock äta dyra MEQs.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Ang GK vs IG och GK vs mech i allmänhet:
GK är inte alls bra mot mech, förutom om man spelar helt okompat. Och eftersom den här diskussionen inte rör den situationen så är det inte så intressant. Med 5 psyflemandreads är GK jättebra mot IG, men annars är dom inte det, och så många dreads är omöjligt i kompen (och ska vara omöjligt). Så Jeppa har lite rätt, men mest har han fel.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Jocke Rapp skrev:Med 5 psyflemandreads är GK jättebra mot IG, men annars är dom inte det, och så många dreads är omöjligt i kompen
Det är inte ens svårt att få in det på komp 25..
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=3964

Och man behöver inte ha 5 dreads för att man skall köra över mech.. Jag spelade med 3 vendettor + hydror och russar och de hade ingen chans i en shootout mot 2 psyfermandreads..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Grand Strategy:
-3 each Grand Strategy
-3 each of the first two unit with personal teleporters (-5 for Dreadknights)

Nefrums skrev:
Jocke Rapp skrev:Med 5 psyflemandreads är GK jättebra mot IG, men annars är dom inte det, och så många dreads är omöjligt i kompen
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=3964

Och man behöver inte ha 5 dreads för att man skall köra över mech.. Jag spelade med 3 vendettor + hydror och russar och de hade ingen chans i en shootout mot 2 psyfermandreads..
Ja, det är psyflemen som ska ha större eskalerande komp, ingen har sagt emot dig där.
-5 för första, -10 för andra, -20 för resten. Och GK kan lätt få -2 för venerable eftersom det är fin kombo med fortitude.

Det är inte dom vanliga knektarna som är så jäkla feta i din lista, inte heller dina purifiers, dina termosar eller dina grand masters...

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

jag tycker att psyferman nr 1 bör kompa lite sämmre än en vendetta. Och sen bör de ha samma eskalerande..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Låst