Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj
Moderator: whistler
Re: Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj
Listan Uppdaterad
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!
Efter att ni lagt in matchpoängen för en omgång så kan ni skriva ut poängen alla fick den omgången, med namn också (givetvis). En rad blir då något liknande:whistler skrev:JAg har också varit inne och kikategge skrev:Turneringshype uppe.Trevlig läsning. Hur rekommenderar du kontrollen av matchresultatet?
Mvh Daniel
Match 4
Namn Poäng
Erik Robertsson 2
Alternativt bara skriva ut allas poäng efter varje omgång så får folk en chans till nästa omgång att kontrollera sina poäng. Det blir som regel alltid något felinskrivet och det är bra och få tag i dem felen så tidigt som möjligt.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
det står ingen stans hur ni gör lottningen inför varje match, så man kanske skall påpeka att det är vickigt att man använder swiss lottning, men det vet ni säkert redan. 
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Doc Sniksnak
Jag är oförmögen att förstå hur jag öppnar uppdragen. Kan någon snäll själ lägga ut en pdf (alt. doc.) om uppdragen har blivit ändrade sedan pdfen som finns tidigare i tråden lades ut?
-
Johannesson
Doc Sniksnak skrev:Jag är oförmögen att förstå hur jag öppnar uppdragen. Kan någon snäll själ lägga ut en pdf (alt. doc.) om uppdragen har blivit ändrade sedan pdfen som finns tidigare i tråden lades ut?
- Bilagor
-
- Warpstorm 3 missions updated 1.1.doc
- (24 KiB) Nerladdad 87 gånger
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
-
Johannesson
Adam, tror inte det blir bra om enheter kan räknas till flera quarters samtidigt, varken för att hålla eller contesta. Att ha en enhet som står på mitten och contestar alla quarters är inte bra.
När det gäller mission 4 så antar jag att när det står flyende enheter räknas som destroyed att det bara ska gälla vid slutet av matchen, annars blir det ganska skumt. Och menas det vid slutet av matchen så står det redan i regelboken..
Angående samma mission, ska man visa motståndaren vilka enheter man valt efter deployment (så tolkade vi det) eller efter matchen?
Tror att poängen för secondary till mission 5 är lättare att skriva så här (eftersom det fortfarande inte är rätt
):
Secondary 0-6
Spelaren håller både motståndarens deployment quarter och sin egen 6-0
Ingen spelare håller både sin egen deployment quarter samt sin motståndares 3-3
När det gäller mission 4 så antar jag att när det står flyende enheter räknas som destroyed att det bara ska gälla vid slutet av matchen, annars blir det ganska skumt. Och menas det vid slutet av matchen så står det redan i regelboken..
Angående samma mission, ska man visa motståndaren vilka enheter man valt efter deployment (så tolkade vi det) eller efter matchen?
Tror att poängen för secondary till mission 5 är lättare att skriva så här (eftersom det fortfarande inte är rätt
Secondary 0-6
Spelaren håller både motståndarens deployment quarter och sin egen 6-0
Ingen spelare håller både sin egen deployment quarter samt sin motståndares 3-3
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
edit
- Bilagor
-
- Warpstorm 3 missions updated 1.2.doc
- (24 KiB) Nerladdad 96 gånger
Senast redigerad av 1 Schmii, redigerad totalt 3 gånger.
- Jimmy Johansson
Mission 5: Ändra "En unit kan inte hålla 2st quarters." till "En unit kan inte hålla flera quarters.". Vad händer förresten om man har 50% av sin enhet i varsin quarter?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Då har man inte majoriteten av sin squad i en quarter och kan därför inte hålla en ^^
ja tycker att det är för mycket poäng för att döda ambasadören i mission 1. jag menar 18 poäng som i 9 fall av 10 kommer så till den spelare som börjar..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!