Du är presenterad!
Re: Du är presenterad!
Namn: Andreas Cadelin
Ålder: 33
Hemkvist: Linköping
Förening: LBK aka Dragons den
Armé: Marines, Chaos, witchhunters
Meriter: Lincon etta nångång i det grå nittiotalet och nia på sm 09
Bästa 40k-minne: Jag vet inte men det måste nog varit årets SM när man spelar för första gången på 8 år och allt flyter på som det ska, och jag fick spöa Pär i första matchen
Sämsta 40k-minne: Sydcon 99 när jag fick minus i komp för minmaxmning när andra som gjorde samma inte fikc det och inte gick vidare till finaspel. Det var bittert.
edit: Per med Ä
Armé: Marines, Chaos, witchhunters
Meriter: Lincon etta nångång i det grå nittiotalet och nia på sm 09
Bästa 40k-minne: Jag vet inte men det måste nog varit årets SM när man spelar för första gången på 8 år och allt flyter på som det ska, och jag fick spöa Pär i första matchen
Sämsta 40k-minne: Sydcon 99 när jag fick minus i komp för minmaxmning när andra som gjorde samma inte fikc det och inte gick vidare till finaspel. Det var bittert.
edit: Per med Ä
Senast redigerad av 1 cadelin, redigerad totalt 15 gånger.
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
- speedfreek
Namn: Björn "Dansk" Nielsen
Ålder: 32
Förening: LBK/Dragons den
Armé: Eldar
Meriter: orka meriter... jag hänger mest runt o beter mig illa =)
Bästa 40k-minne: när jag dödade en eldar-snubbe med displacer field (2nd ed). han står på en ashög stenstod, jag skjuter ett bolterrskott på han, han savear, teleporterar av stoden, ramlar typ 8", missar sitt save o dör av impacten av marken =) eller det slaget när jag spelade tyranider, mot imperial guard (2nd ed) och jag har totalt 2 Lictors och en Zoanthrope kvar av hela min armé efter första rundans skytte från guards.
Sämsta 40k-minne: ingen aning....
Ålder: 32
Förening: LBK/Dragons den
Armé: Eldar
Meriter: orka meriter... jag hänger mest runt o beter mig illa =)
Bästa 40k-minne: när jag dödade en eldar-snubbe med displacer field (2nd ed). han står på en ashög stenstod, jag skjuter ett bolterrskott på han, han savear, teleporterar av stoden, ramlar typ 8", missar sitt save o dör av impacten av marken =) eller det slaget när jag spelade tyranider, mot imperial guard (2nd ed) och jag har totalt 2 Lictors och en Zoanthrope kvar av hela min armé efter första rundans skytte från guards.
Sämsta 40k-minne: ingen aning....
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx
Namn: Henrik Andersson
Hemvist: Sundsvall
Förening: Nån organisk
Arméer: Först Tau, sen resten
Meriter: Har två spelbord i min källare
Bästa 40K-Minne: Tre Firewarriors som håller ut mot en squad Berzerkers i tre rundor, vilket säkrade ett objective. Alternativt IG Platoon Cmd som sköt HB mot de sista tre Harlequins i sista rundan med ett maxat Veil-test och nekade honom ett objective
Sämsta 40K-Minne: Mycket selektivt minne
Hemvist: Sundsvall
Förening: Nån organisk
Arméer: Först Tau, sen resten
Meriter: Har två spelbord i min källare
Bästa 40K-Minne: Tre Firewarriors som håller ut mot en squad Berzerkers i tre rundor, vilket säkrade ett objective. Alternativt IG Platoon Cmd som sköt HB mot de sista tre Harlequins i sista rundan med ett maxat Veil-test och nekade honom ett objective
Sämsta 40K-Minne: Mycket selektivt minne
Namn: Per "Ps" Svensson
Ålder: 35
Hemvist: Linköping
Förening: LBK dvs Dragon´s Den, FFFF
Arme: Marines, Eldar, Mer Marines, Orks, ännu mer marines, Chaos, ja jag tror ni förstår.
Meriter: 40k fri i 5år fram tills i våras, sen föll man dit igen. Brukar få sportmanship priser fast fråga mig inte hur.
Har väl vunnit nåt konvent eller 2 nån gång i forntiden oxå.
Bästa 40k erfarenhet: Nya regelboken spelet går ju spela igen.
Sämsta 40k erfarenhet: Behöva tillkalla domare för att övertyga en motståndare på ett sydcon att 6+6 är 12 och inte 15.
Ålder: 35
Hemvist: Linköping
Förening: LBK dvs Dragon´s Den, FFFF
Arme: Marines, Eldar, Mer Marines, Orks, ännu mer marines, Chaos, ja jag tror ni förstår.
Meriter: 40k fri i 5år fram tills i våras, sen föll man dit igen. Brukar få sportmanship priser fast fråga mig inte hur.
Har väl vunnit nåt konvent eller 2 nån gång i forntiden oxå.
Bästa 40k erfarenhet: Nya regelboken spelet går ju spela igen.
Sämsta 40k erfarenhet: Behöva tillkalla domare för att övertyga en motståndare på ett sydcon att 6+6 är 12 och inte 15.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.
- speedfreek
Kan man ansöka om medlemskap i FFFF?
Låter som att det finns en hel (regel)historia inbakad där, eller var han bara konventstrött?Ps saken skrev:Sämsta 40k erfarenhet: Behöva tillkalla domare för att övertyga en motståndare på ett sydcon att 6+6 är 12 och inte 15.
-
Simon Talltorp
Namn: Simon Talltorp
Ålder: 27
Armé: Orks, Chaos spacemarines - tzeentch
Meriter: Målade upp en orklista till 20 målningspoäng på fem veckor utan dipping (gult på svart... hurr....). Byggde/målade upp 18 WHFB-bord och 6 FoW-bord på två månader till LinCon -09 tillsammans med Dansk. Turneringar? nä jag brukar vara glad om jag hamnar på övre halvan.
Bästa 40k-minne: -Men sug KUK! Jag kan IGNORERA jams! (KalCon typ 99 eller nått) Bloodangels dread med twin HB och Assaultcannon.
Sämsta 40k-minne: När jag helt exalterad hoppade över min movement och psychicphase (2:nd ed.) bara för att jag skule få skjuta med min dreadnought i 40K turneringen på KalCon typ 99 eller nått.
Ålder: 27
Armé: Orks, Chaos spacemarines - tzeentch
Meriter: Målade upp en orklista till 20 målningspoäng på fem veckor utan dipping (gult på svart... hurr....). Byggde/målade upp 18 WHFB-bord och 6 FoW-bord på två månader till LinCon -09 tillsammans med Dansk. Turneringar? nä jag brukar vara glad om jag hamnar på övre halvan.
Bästa 40k-minne: -Men sug KUK! Jag kan IGNORERA jams! (KalCon typ 99 eller nått) Bloodangels dread med twin HB och Assaultcannon.
Sämsta 40k-minne: När jag helt exalterad hoppade över min movement och psychicphase (2:nd ed.) bara för att jag skule få skjuta med min dreadnought i 40K turneringen på KalCon typ 99 eller nått.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....
Namn: Linus Widner
Ålder: 31
Hemvist: Göteborg, än så länge
Förening: Ylva
Armé: Systrar, Jamaicanska IG, Night Lords, 13th Co.
Meriter: Argast i turneringssvängen. Blir uttagen till Best Painted ibland. 2:a BSK-08, 3:a BSK-07.
Bästa 40k-minne: Många. Ett av dem är de fyra 13th Co-bikersarna som röjde upp 60% av en Tauarmé under LinCon. Att ligga tvåa på GC-07 efter fyra omgångar var också bra.
Sämsta 40k-minne: Tappade fullständigt koncepterna i andra omgången av GothCon-06. Mycket oproffsigt.
Ålder: 31
Hemvist: Göteborg, än så länge
Förening: Ylva
Armé: Systrar, Jamaicanska IG, Night Lords, 13th Co.
Meriter: Argast i turneringssvängen. Blir uttagen till Best Painted ibland. 2:a BSK-08, 3:a BSK-07.
Bästa 40k-minne: Många. Ett av dem är de fyra 13th Co-bikersarna som röjde upp 60% av en Tauarmé under LinCon. Att ligga tvåa på GC-07 efter fyra omgångar var också bra.
Sämsta 40k-minne: Tappade fullständigt koncepterna i andra omgången av GothCon-06. Mycket oproffsigt.
Senast redigerad av 1 Serpent, redigerad totalt 6 gånger.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Namn: Daniel Laggar
Ålder: 22
Hemvist: Falun
Förening: Maskin
Armé: Tyranids (Hive Fleet Chimaera tills vidare), Nurgle CSM
Ålder: 22
Hemvist: Falun
Förening: Maskin
Armé: Tyranids (Hive Fleet Chimaera tills vidare), Nurgle CSM