Exempellistor
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Exempellistor
Självfallet finns där säkerligen några fel men vi hoppas att andemeningen i listorna framgår ändå så att riktlinjerna blir lite mer klara.
Tyvärr kan vi kanske inte fylla upp alla delar i spannet för alla listor utan vi försöker (på 3 listor) få med de val som kanske florerar eller kanske kan uppkomma. Dessutom vill vi visa på att alla val automatiskt inte ger massa plus eller minus då det är listan som helhet som skall bedömas.
Hoppas ni har mer nytta av detta än det ställer till för er.
/Hylander
Tyvärr kan vi kanske inte fylla upp alla delar i spannet för alla listor utan vi försöker (på 3 listor) få med de val som kanske florerar eller kanske kan uppkomma. Dessutom vill vi visa på att alla val automatiskt inte ger massa plus eller minus då det är listan som helhet som skall bedömas.
Hoppas ni har mer nytta av detta än det ställer till för er.
/Hylander
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det är absolut till nytt. Jag är imponerad av anatelet listor, 3 per bok är sjukt bra jobbat. Tack!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Sitter och roar mig med att läsa exempel-listorna på jobbet och då såg jag att Blood Angels första lista var konstig;
En Razorback för 20pts och en totalsumma på 1775pts.
I Imperial Guard lista 2 gillar ni verkligen inte Meltor (både först och sist bland negativa kommentarer).
Så där ja, känns skönt att gnälla i mitt första inlägg här...
I Imperial Guard lista 2 gillar ni verkligen inte Meltor (både först och sist bland negativa kommentarer).
Razorbacken är till Assaultmarines och eftersom de tappar sina Jumppacks så får de en rabatt på 35p på razorbacken dvs ett slutpris på 20p.AuBox skrev:Sitter och roar mig med att läsa exempel-listorna på jobbet och då såg jag att Blood Angels första lista var konstig;
Totalsumma kan mycket väl vara fel men vi har fel pris på en Razorback 90 (bör vara 55p) vilket får ner totalen under 1750p
Och nej vi gillar inte meltor
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Jag tycker också det var väldigt bra med exempellistor. Är inte säker på att det hjälpte mig dock... 
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
äh gör en lista som funkar och lira. Svårare än så är det faktiskt inte 
Pfft. Jag tog en lista där jag tar med en del plussaker, med en lista som egentligen inte är särskilt bra och där jag egentligen skulle tagit med en tervigon och när jag får den medelkomp jag anar mig till och inte fyra steg bättre tänker jag gnälla som ett litet barn. Efter-GothCon-tradition för massorna. 
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
- speedfreek
Hrm Tzeentch temad lista på komp 10-12. Får jag 10 på min khorne lista är jag lite ute och cyklar i ett badkar...
Jag ska ta en lista som jag tror ligger strax under medel, bli jättenöjd när den får en bit över, för att under turneringens gång inse att den nog inte var så hård egentligen, och sedan gnälla som ett litet barn över att jag hade "otur" hela turneringen. Det är min tradition.