Powergejmade SM, 1750

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
imp

Re: Powergejmade SM, 1750

Inlägg av imp »

Den är riktigt cool. Svagheten är väl scoring.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

imp skrev:Den är riktigt cool. Svagheten är väl scoring.
Hur menar du nu? Den på bilden har ju 8 scoring som alltid landar på objektiv...

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Såg ingen bild (ser den fortfarande inte), kommentaren var till den skrivna listan, men det väl är samma.

De är långsamma, även om de kommer ner på rätt ställe så kommer man antingen få välja på att ta ett objektiv eller göra nåt annat, kommer vara svårt att göra både och. Väljer man att ta objektiv kommer armén vara utspridd och kunna plockas enhet per enhet. Dessutom så behöver man en del tur med när enheterna kommer in, man vill ju inte få in enheter som bara ska vara scoring i runda 2.

Mot en mech eldar så kommer den få svårt, speciellt om eldar inte börjar med nåt på brädet.
Mot en statisk armé kommer den vara hemsk.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Dessutom så är Gonkas lista inte laglig: Tactials måste vara 10-manna för att få ha pod

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Själva bilden är trsig för mig med, men jag ser addressen (http://3.bp.blogspot.com/_nP3pBXTBM1A/S ... g_2958.jpg) till den i posten, så följde den.

Den består varjefall av 6 dreads, 4 tacticals och antingen en command squad eller en femma ickehoppig assault. Allt med pods, så första rundan kommer alla dreads och sen tacs efter hand. Sen tycker jag inte att man oftast behöver sprida sig jätte mycket för att ta objektiven (i vanligt spel, tex RoE kanske är värre). Så att podda i närheten av objektiven och sen gå runt och rappid firea en stund brukar funka. I den listan har man ju dessutom 6 närstridsbodyguards, något som tacs inte är jättebäst på.

Så det är väl inte så att scoring är en svaghet, snarare att det finns listor som är sten till dennas sax. Men så är det ju med nästan allt.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Gonka Koff skrev:Jag hittade en bild på den helsjuka podlistan:
Hur cool som helst!
Tuffare att han har en äkta nördaffisch på väggen!

Skriv svar