Codex Grey Knights

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Codex Grey Knights

Inlägg av Zurken »

Okej ursäkta mig, det är tyvärr lätt att missta tonen i text. Hursom så tror jag att det bäst att låta det gå ett tag och se hur saker och ting spelas ut, samt hur typiska GK listor kommer att se ut. Det värsta kommer ju ändå att kunna kompas bort ;)
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

jag stod och läste lite i codexen häromdan och det mesta är likt speltest versionen.
GK med teleport är fast attack.

Grandmastern har den helt brutna förmågen att ge halva armen first turn charge :-( Hur kan GW missa att detta inte är ballanserat, Jag hatar när man måste klämma in hela sin arme i en 5.5 tums deploiment zone bara för att inte auto förlora första rundan.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

För mig som inte orkar googla, när släpps codexet i butiken?

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

2:April
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

tackar och bockar. Infaller på en söndag, dagen innan de flesta får lön:P

Lontt

Inlägg av Lontt »

Hur är det, dom kan inte få storm ravens att scouta right? bara dedicated som får av squaden som sitter i?

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Lontt skrev:Hur är det, dom kan inte få storm ravens att scouta right? bara dedicated som får av squaden som sitter i?
Så har jag tolkat det också.

Lontt

Inlägg av Lontt »

så man får nöja sig med att ha kanske 5 units, 3 dread knights och 1-2 strike squads att göra denna skiten med. Blir jobbigt att få plats med annat på 2k pts och kommer förmodligen mest vara en lol lista som vinner under vissa speciella omständigheter då man kommer vara relativt dålig på allt utom just 1st turn assault med 4-5 units.

Iofs kan man köra bara dreadknights men dom kommer troligtvis dö horribla snabba dödar mot de flesta listorna efter runda 1.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Eftersom man nu sitter på 5x TH/SS TAGK som man inte kommer kunna använda (tack för den GW) funderar jag nu på att slita av dessa modeller vänsterarmarna och ersätta dessa med ett paket psycannons. Antagligen kommer jag skrika i ångest vid tanken på arbetet som krävdes för att göra de där förbannade vänsterarmarna.

Min fråga här blir då: Kommer jag kunna lira modeller med Nemesis hammer (Thunderhammaren) och psycannon? Eller begränsar specialvapnet på något sätt vad för nemesis-vapen man kan ha?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Nej på Terminators så kan du ha vilket närstridsvapen du vill + skytte vapen. Skyttevapnet byts bara ut mot storm boltern
Alexander Merinen

Skriv svar