Codex Grey Knights

Har du hört det senaste från GW?
Anton

Re: Codex Grey Knights

Inlägg av Anton »

DHettNeck skrev:Nej, men BT med 2++ save gör det :P
Tur att GK har en psychic power som stänger av daemonic gifts då. Vore ju synd om demonerna fick en chans i onödan. :lol:

Anton

Inlägg av Anton »

Halvar skrev:
LillePer skrev:Kul att spela med TWC eller Mongobikers mot GK :P
men condemnor boltguns, krävs det att just psykern woundas av den och är det ett test per wound isf eller är det ett test per hit eller per unit hit?
Det är bara ett kombivapen som en enda gång kan skjuta en påle med S5 AP- som gör Perils of the Warp om den träffade är psykare. Den har inga specialregler för wound allocation.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Jag ser fram emot Grey Knights vs Grey Knights på spelbordet..
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Seregon skrev:Jag ser fram emot Grey Knights vs Grey Knights på spelbordet..
:lol:

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jag hoppas att de åtminstone blir såpass dåliga att folk inte börjar kalla sina Ultramarines för Blue Knights...

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Mortarion skrev:Jag hoppas att de åtminstone blir såpass dåliga att folk inte börjar kalla sina Ultramarines för Blue Knights...
Det är nog lite svårare än "vanligt", mest pga alla vapen (stora svärd och storm bolter) på alla
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Purple Knights? Grey Drinkers? Soul Knights? There's no end to the possibilities!

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Mortarion skrev:Jag hoppas att de åtminstone blir såpass dåliga att folk inte börjar kalla sina Ultramarines för Blue Knights...
Blue Steel!

GLinus

Inlägg av GLinus »

I second that!! ...men det är väl bara att vänja sig vid tanken antar jag...
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

De hade codexen i lokala äffaren så jag tog en snabb titt på den påväg till tentan idag. Kan ju med nästan 99% säkerhet säga att demonernas "kompetativa" arméer eller vad man nu kan kalla de har halverats. Det blir inga specialregler för demonerna för att balansera de mot grey knights...

Jag tror i princip att Tzeentch heralder åkandes i kundvagn, flamers, plaguebearers, 3x soulgrinders/blood slaughterers blir safe. Närstridsbaserade monster och gubbar ligger sjukt risigt till.

På plus sidan blev inte Dreadknighten så helt obalanserad som i testcodexen. Assassinerna har blivit sjukt cp ost bra. Deras potential till matchavgörande har ökat tredubbelt. De kostar iofs ganska mycket.

Verkar överlag vara en rolig armé. Man kände dock att den hade mycket mer power än vad dark eldar codexet hade när jag skumläste det vid releasen.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Skriv svar