Tur att GK har en psychic power som stänger av daemonic gifts då. Vore ju synd om demonerna fick en chans i onödan.DHettNeck skrev:Nej, men BT med 2++ save gör det
Codex Grey Knights
Re: Codex Grey Knights
Det är bara ett kombivapen som en enda gång kan skjuta en påle med S5 AP- som gör Perils of the Warp om den träffade är psykare. Den har inga specialregler för wound allocation.Halvar skrev:men condemnor boltguns, krävs det att just psykern woundas av den och är det ett test per wound isf eller är det ett test per hit eller per unit hit?LillePer skrev:Kul att spela med TWC eller Mongobikers mot GK
Jag ser fram emot Grey Knights vs Grey Knights på spelbordet..
Seregon skrev:Jag ser fram emot Grey Knights vs Grey Knights på spelbordet..
Jag hoppas att de åtminstone blir såpass dåliga att folk inte börjar kalla sina Ultramarines för Blue Knights...
Det är nog lite svårare än "vanligt", mest pga alla vapen (stora svärd och storm bolter) på allaMortarion skrev:Jag hoppas att de åtminstone blir såpass dåliga att folk inte börjar kalla sina Ultramarines för Blue Knights...
En bild säger mer än 1000 kaniner
Purple Knights? Grey Drinkers? Soul Knights? There's no end to the possibilities!
-
Silversixx
Blue Steel!Mortarion skrev:Jag hoppas att de åtminstone blir såpass dåliga att folk inte börjar kalla sina Ultramarines för Blue Knights...
I second that!! ...men det är väl bara att vänja sig vid tanken antar jag...Mortarion skrev:Jag hoppas att de åtminstone blir såpass dåliga att folk inte börjar kalla sina Ultramarines för Blue Knights...
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
De hade codexen i lokala äffaren så jag tog en snabb titt på den påväg till tentan idag. Kan ju med nästan 99% säkerhet säga att demonernas "kompetativa" arméer eller vad man nu kan kalla de har halverats. Det blir inga specialregler för demonerna för att balansera de mot grey knights...
Jag tror i princip att Tzeentch heralder åkandes i kundvagn, flamers, plaguebearers, 3x soulgrinders/blood slaughterers blir safe. Närstridsbaserade monster och gubbar ligger sjukt risigt till.
På plus sidan blev inte Dreadknighten så helt obalanserad som i testcodexen. Assassinerna har blivit sjukt cp ost bra. Deras potential till matchavgörande har ökat tredubbelt. De kostar iofs ganska mycket.
Verkar överlag vara en rolig armé. Man kände dock att den hade mycket mer power än vad dark eldar codexet hade när jag skumläste det vid releasen.
Jag tror i princip att Tzeentch heralder åkandes i kundvagn, flamers, plaguebearers, 3x soulgrinders/blood slaughterers blir safe. Närstridsbaserade monster och gubbar ligger sjukt risigt till.
På plus sidan blev inte Dreadknighten så helt obalanserad som i testcodexen. Assassinerna har blivit sjukt cp ost bra. Deras potential till matchavgörande har ökat tredubbelt. De kostar iofs ganska mycket.
Verkar överlag vara en rolig armé. Man kände dock att den hade mycket mer power än vad dark eldar codexet hade när jag skumläste det vid releasen.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.