Codex Grey Knights
Re: Codex Grey Knights
Efter att ha glott igenom boken rätt snabbt så kanske det inte var riktigt lika illa som jag befarade men man kommer vara rätt nerfad om man spelar Daemons. Preferred Enemy och Psych-Out grenades är äckligt bra, plus lite annat också 
Håller med liteXecrNist skrev:Efter att ha glott igenom boken rätt snabbt så kanske det inte var riktigt lika illa som jag befarade men man kommer vara rätt nerfad om man spelar Daemons. Preferred Enemy och Psych-Out grenades är äckligt bra, plus lite annat också
Hoppas man kan ha ordentliga demoner i nya CSM codexen då dom får för sig att släppa den
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
-
bildsköne bengtsson
som pigan sa......Zurken skrev:Vadå, så snackar ungdomen nu för tidenspeedfreek skrev:Pratar du såhär på riktigt?n00bn skrev:uppderpade
Visst, det blir nog väldigt få modeller i en Grey Knight armé, men det finns möjligheter till många hål.
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.
- speedfreek
Hur funkar de i klartext?XecrNist skrev:h Psych-Out grenades är äckligt bra, plus lite annat också
Antagligen inte, det skulle ta bort lite av poängen med att ha en separat Daemon codex.MrCheeze skrev:Håller med liteXecrNist skrev:Efter att ha glott igenom boken rätt snabbt så kanske det inte var riktigt lika illa som jag befarade men man kommer vara rätt nerfad om man spelar Daemons. Preferred Enemy och Psych-Out grenades är äckligt bra, plus lite annat också
Hoppas man kan ha ordentliga demoner i nya CSM codexen då dom får för sig att släppa den
Ni som läst codexen. Fanns det någon fördel för demonerna när de möter GK? Om inte så känns det som om man kommer få lägga demonerna på hyllan tills nästa codex
enligt vad jag kunnat läsa mig till så kommer det ju stå mellan kvantitet eller kvalitet.
vill du ha alla coola saker som nitar demoner + annat super mega bra, ja då har du en armé bestående av en handfull modeller, men struntar man i det så finns det utrymme för en "vanlig" lista med lagom av allt.
vill du ha alla coola saker som nitar demoner + annat super mega bra, ja då har du en armé bestående av en handfull modeller, men struntar man i det så finns det utrymme för en "vanlig" lista med lagom av allt.
Om enheten har sånna granater och chargar någon form av demon/demoner får demonen/demonerna initiativ 1 i CC. Det kombinerat med att alla deras enheter frag grenades innebär att dom alltid slår först mot demoner om de chargar, om de har powerfist/hammare slår de samtidigt.speedfreek skrev:Hur funkar de i klartext?XecrNist skrev:h Psych-Out grenades är äckligt bra, plus lite annat också
Senast redigerad av 1 XecrNist, redigerad totalt 10 gånger.
Sen har ju alla enheter med nemesis force weapons, daemonbane regeln, den ignorerar inte deras EW men om man tar ett wound av sånna vapen och är demon måste man ta ett LD-test, fail=död.
Sen vet jag inte om dom hade något som sänker LD men även fast det mesta har LD 10 så är det ju ändå sjukt irriterande om ens greater daemon dör av det. Blir att spela uteslutande BT med blessing
Dreadknighten fick "bara" S&T 6 och 5+ invo, men om man köper svärdet till den re-roll to hit, to wound och armor penetration och kosta väl runt 2-30pts. 30" teleportgrejen kosta 75pts.
Sen vet jag inte om dom hade något som sänker LD men även fast det mesta har LD 10 så är det ju ändå sjukt irriterande om ens greater daemon dör av det. Blir att spela uteslutande BT med blessing
Dreadknighten fick "bara" S&T 6 och 5+ invo, men om man köper svärdet till den re-roll to hit, to wound och armor penetration och kosta väl runt 2-30pts. 30" teleportgrejen kosta 75pts.
Den är fan rätt bra också, bs 3 lascannon, multimelta eller heavy flamer med digital weapons