Codex Grey Knights

Har du hört det senaste från GW?
Halvar

Re: Codex Grey Knights

Inlägg av Halvar »

Jocke Rapp skrev:
Halvar skrev:snygg, men är det så viktigt att ha en shoota och en slugga i nävarna istället för kontrollerna? =) orkiskt så det förslår förvissso.
Med tanke på att det är en photoshop-sammanslagning av två bilder från GWs hemsida plus lite orkbits och färgläggning så kanske det var svårt att hitta någon med passande armar? ;)
Den är dock rätt snyggt gjord med tanke på att han inte kan haft så mycket tid på sig.
jo jag såg också att den var photoshoppad, men just därför är det kanske inte så svårt att åtminstone ta någon ork med näven i vädret och ta bort dennes pistol bara.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Penitent Dread Engine Knights here I come!

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Röde skrev:En ask Kniggits och en ask Termosar lär det ju bli så småningom. Underbara bitz till att bygga SM karaktärer och Librarians i plast. Äntligen Librarians i plast!
Tänkte samma sak :D

Librarians i plast :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Hmmm, jag vill bygga en 1750p armé som består av 1 Draigo, 1 Librarian, 10 Paladins, 1 Vindicare och 1 Dreadnight, Det ska nog gå :)

Jag vet inte varför, men Dreadnightsen ser ju bara helt otroligt super coola ut i mina ögon. Jag hade inga höga förhoppningar, så där blev jag glatt överraskad. (fast det är iof lite "you dawg, I put a Terminator in your Termintor" känsla över den :P)

Hoppas den riktiga codexen hamnar på nätet snart så att man kan börja bygga listor :L
Alexander Merinen

Niklas

Inlägg av Niklas »

Bild

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Hey, I heard you liked exoskeletons, so we put your exoskeleton in an exoskeleton, so you can be big while you are big!
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Dom nya modellerna är ju hur sköna som helst... Det enda som stör mig är att GW kom på "Oj MCs är visst bättre än Walkers så vi gör mecha-roboten till en sådan."

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag är faktiskt tveksam om Codexen kommer bli speciellt "overpowered". Man upptäcker rätt snart i armébyggandet att det kommer att bli en väldigt liten armé. Vad tror ni till exempel om följande lista?

HQ:
Draigo -275
Libby, Level 3, homer (shrouding, Rift, might) -250

ELITES:
6 Purifiers, 1 staff, 1 hammer, 3 halberds, psybolt - 200

TROOPS:
4 Paladins, Apoth., staff, hammer, psybolt - 335
7 Grey Knights, 1 psycannon, 1 hammers, psybolt, 4 halberds - 180

FAST:
Stormraven, MM, TLAC, EA - 220

HEAVY:
GK Dreadnought, MM, DCCW -115
Nemesis Dreadknight, heavy psycannon, 170

Total: 1745
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

det är inqusitorial henchmen som är sjukt heta. Men får man inte spela med cortez så är det ju lite bajs.

RobinF

Inlägg av RobinF »

Tycker något i stil med detta verkar 'häftigt'. Pew pew die.

1 Crowe

10 Purifiers
4 Psycannons
Rhino

10 Purifiers
4 Psycannons
Rhino

10 Purifiers
4 Psycannons

10 Purifiers
4 Psycannons

1 Dreadnought