Shadowsun's flickor

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Hundvalpen

Shadowsun's flickor

Inlägg av Hundvalpen »

Tänkte att jag skulle visa vad jag pysslar med nu när jag äntligen fått hem mina första Fire Warriors. Modellen är ännu inte klar, det svarta ska få lite highlightning samt att det ska ut lite vit dekoration på rustningen och på med lite basning. Färgen som används på rustningen är Levithan Purple mot vit grund vilket ger en väldigt mjuk lila färg. Målade upp denna figgen ensam för att vara säker på att jag skulle få det resultated jag ville innan jag startade med resterande figgar i boxen. Fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska ha för tema på mina baser, om det blir det klassiska jord och gräs eller om man skulle köra snö eller något annat. Risa & rosa eller släng förslag på ytterligare saker som kan läggas till på redan målad figge förutom de saker jag nämnt ska komma redan.

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Bengt

Re: Shadowsun's flickor

Inlägg av Bengt »

Snöbas tyckar jag skulle göra sig bäst med det kalla färgschemat.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag håller med, med den där färgen blir det nog snyggt med vitt, det blir nog också bra med ännu mer vitt i detaljer som du skriver. Jag gillar den lila färgen, den ser lagom svag ut för att fortfarande se naturlig ut. Men, en gissning (för jag är ingen färgexpert direkt), är att det skulle bli snyggt om vapnet målades ljusgrått istället. Jag gissar att det kommer att få modellerna att se mer "välmålade" ut på avstånd och i grupp.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Hundvalpen

Inlägg av Hundvalpen »

När jag nu suttit och målat till lite vita detaljer på min testmodell så har det dykt upp en ny fråga i mitt huvud, vad tror ni om att ändra de svarta kläderna till "snakebite" + en lätt "brown ink" coating? Tror ni det skulle se bättre ut eller skulle det göra figgen mer "mjuk" och rentav ful?
Bild

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Jag tror att det är en bra idé
En bild säger mer än 1000 kaniner

Hundvalpen

Inlägg av Hundvalpen »

Fixade till en figge med snakebite+brown ink för att åstakomma läderbrallor men nej ush, det passade inte alls. Såg faktiskt riktigt förfärligt ut. Så det blir till att köra vidare på svart.
Bild

Skriv svar