Davids Flesh tearers-logg
-
Gonka Koff
Re: Davids Flesh tearers-logg
Jag tycker att det gröna ser jättefint ut, men jag tänkte förvisso inte att det var lyseffekter, utan att hjälmen faktiskt är målad grön runt ögonen. Den gröna kontrastfärgen ger en riktigt bra effekt i paletten och får modellen att se levande ut.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
ser bra ut tycker jag, Är det dippat, eller bara inkat?
Och du måste verkligen skära av mynningarna på dina laserkanoner och vrida dem..
Och du måste verkligen skära av mynningarna på dina laserkanoner och vrida dem..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Doc Sniksnak
Jag tycker det gröna runt ögonen tillsammans med den svarta hjälmen gör att det ser ut som om han har dykardräkt (modernt cyclop med två ögon) på sig. Bra eller dåligt? Det vete tusan, men snyggt målat.
- theWatchman
Jag skall ge det en chans till och gå ända upp till vitt i färgskalan, blir det ändå inte bra så får jag måla över det.Mortarion skrev:Det ser bra ut, även om jag inte heller gillar det gröna. Fast det är mest att jag inte gillar den typen av effekt över huvud taget. Jag har sett kanske en eller två personer som har lyckats att få det att se OK ut och säkert bortemot hundra som har misslyckats med det.
- theWatchman
Tackar! Ska naturligtvis i vanlig ordning ostapå rejält även med den här arménpära skrev:Ska du göra något med det gröna så ska det ut över ett större område för mjukare övergång. Tycker det ser fint ut övelag ost-doktorn!
- theWatchman
Gött, efter påtryckning blir det en vridning av mynningarna på lasrarna.speedfreek skrev:käll-ljus är fult och du borde vrida lasrarna en kvart var.
Men jag gillar sänkningen i övrigt och målningen ser bra ut.
Riktigt bra målning imo. Tycker att det gröna runt ögonen ser koolt ut, men är det en glow (ie ljusare än på bilden) eller en markerad linje (ie googles)?
- theWatchman
Tyvärr kommer dom nog bli razorbacktorn.Papa D skrev:Du glastornen till dina stormravens, skulle jag få köpa dom av dig...
/D
- theWatchman
Det är scab red i botten med en wash på och sen arbetat uppåt med highlights.Nefrums skrev:ser bra ut tycker jag, Är det dippat, eller bara inkat?
- theWatchman
Tanken var en glow effekt, ska lusa på den lite och utöka verkningsområdet så får vi se hur det blir.Git skrev:Riktigt bra målning imo. Tycker att det gröna runt ögonen ser koolt ut, men är det en glow (ie ljusare än på bilden) eller en markerad linje (ie googles)?