Mechanised Imperial Guard 1750p

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
ZimmeZitron

Mechanised Imperial Guard 1750p

Inlägg av ZimmeZitron »

Hallå!
Slängde ihop en ny lista för mina mechade Imperial guards med nya boken. Chimerorna är ju tokbra i nya boken så jag försökte lägga in några konstiga grejor för att inte få den sämsta kompen. Vad tror ni, kan den funka eller vad behöver ändras?

The Cadian 188th Mechanised Blitzers

HQ:
Company Command Squad
Astropath, Regimental standard och Autocannon
105p

Chimera
Multi-laser och Heavy bolter
55p

Elites:
Ogryns (4+1)
210p

Chimera
Multi-laser och Heavy flamer
55p

Troops:
Platoon Command
Missile launcher och flamer
50p

Chimera
Multi-laser och Heavy flamer
55p

Infantry Squad 1
Lascannon
70p

Chimera
55p

Infantry Squad 2
Missile launcher
65p

Chimera
55p

Veteran Squad
Lascannon och plasma gun
105p

Chimera
55p

Veteran Squad
Grenadiers och 2*melta guns
120p

Fast Attack:
Rough Riders (6+1)
75p

Hellhound Squadron (2)
2*Hellhound, 2*Dozer blade och Smoke launchers
290p

Vendetta gunship Squadron (1)
130p

Heavy Support:
Leman Russ Battle Tank
Plasma Cannons och Dozer blade
200p

Totalt: 1750p

En regelfråga också. Kan Storm Troopers outflanka eller scouta tillsammans med en Valkyria om man ger dem scouts? Eller kan de bara outflanka med transport om den är dedikerad (Chimera)? Eller kan man scouta/outflanka med en enhet i en valkyria trots att enheten inte har förmågan?

Edit: Bytte Storm Troopers mot Grenadiers
Senast redigerad av 1 ZimmeZitron, redigerad totalt 6 gånger.
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."

- Sergio Ramos

Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Mechanised Imperial Guard 1750p

Inlägg av Nefrums »

ZimmeZitron skrev:Hallå!
Slängde ihop en ny lista för mina mechade Imperial guards med nya boken. Chimerorna är ju tokbra i nya boken så jag försökte lägga in några konstiga grejor för att inte få den sämsta kompen. Vad tror ni, kan den funka eller vad behöver ändras?
Tror tyvärr inte att det kommer gå att få ens lite under medel komp med en mechad IG lista..
ZimmeZitron skrev: En regelfråga också. Kan Storm Troopers outflanka eller scouta tillsammans med en Valkyria om man ger dem scouts? Eller kan de bara outflanka med transport om den är dedikerad (Chimera)? Eller kan man scouta/outflanka med en enhet i en valkyria trots att enheten inte har förmågan?
En transport can scouta även fast det sitter en squad i som inte har förmågan, de får därimot inte hoppa ur transporten under scoutmovet om de inte själva har scout. En dedikerad transport får scout om squaden som sitter i har det.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

ZimmeZitron

Re: Mechanised Imperial Guard 1750p

Inlägg av ZimmeZitron »

Nefrums skrev:
ZimmeZitron skrev:Hallå!
Tror tyvärr inte att det kommer gå att få ens lite under medel komp med en mechad IG lista..
ZimmeZitron skrev: En regelfråga också. Kan Storm Troopers outflanka eller scouta tillsammans med en Valkyria om man ger dem scouts? Eller kan de bara outflanka med transport om den är dedikerad (Chimera)? Eller kan man scouta/outflanka med en enhet i en valkyria trots att enheten inte har förmågan?
En transport can scouta även fast det sitter en squad i som inte har förmågan, de får därimot inte hoppa ur transporten under scoutmovet om de inte själva har scout. En dedikerad transport får scout om squaden som sitter i har det.
Okej, då byter jag nog Storm Troopers mot en enhet grenadiers istället. För om de får scouta antar jag att de får outflanka också om man nu vill det.

Angående komp så har du ju självklart rätt. Förhoppningsvis kan dock 210p Ogryns dra upp det med någon poäng. Det jag hoppas på är dock att inte ha allra sämst komp på turneringen. Sen är frågan om listan kan funka tillräckligt bra för att möta andra listor i bottenträsket? Tex tycker jag att dubbla helveteshundar är coolt men frågan är hur spelbart det är. Jag kanske skulle byta en hund och Russen mot Två Russar med 3*Heavy bolters istället?
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."

- Sergio Ramos

Skriv svar