Kompmallen 6.1.1
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Kompmallen 6.1.1
FnP på T3 är nästan lika bra som för T4. S6+ vill ju gärna skjuta ner era pappersbåtar, så om de istället skjuter på ert infanteri så är det ju en vinst för er
. Sen är det också klart möjligt att -7 är lite för högt, jag är inte insatt i hur nya DE fungerar på turneringar (jag har inte ens mött dem), men att de ska ha ett relativt stort minus är självklart.
Alexander Merinen
Sen är ju möjligheten att få furious charge på vissa enheter sanslöst bra också. Incubi t.ex. är riktigt bra med FNP och att de då får Furious charge tidigare är också värt att ta i beräkning.
grejen är den att visst, du skjuter på pappersbåtarna, men vad finns i dom pappersbåtarna? Inte så att Dark Eldars gillar att footslogga, har wyches bara kommit halvvägs så är dom inte så mycket värda, även ifall dom har FnPZurken skrev:FnP på T3 är nästan lika bra som för T4. S6+ vill ju gärna skjuta ner era pappersbåtar, så om de istället skjuter på ert infanteri så är det ju en vinst för er. Sen är det också klart möjligt att -7 är lite för högt, jag är inte insatt i hur nya DE fungerar på turneringar (jag har inte ens mött dem), men att de ska ha ett relativt stort minus är självklart.
De har ju fleet så det är chill.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
- speedfreek
Jag tror också att Dark Eldar är lite väl hårt kompade.
Allt som inte är båtar och i synnerhet "ostkombos" med haemonculi, Wracks mm kompar nog alldeles för hårt.
Men jag har inte kommit på hur man skall åtgärda det.
Allt som inte är båtar och i synnerhet "ostkombos" med haemonculi, Wracks mm kompar nog alldeles för hårt.
Men jag har inte kommit på hur man skall åtgärda det.
-
Michael Carl
Haemonculi är inte värda -7, hälften av detta kanske är lagom.
Borde ta mig lite tid och skriva ner lite mer tankar om vad som borde ändras i DE-tråden någon gång.
Borde ta mig lite tid och skriva ner lite mer tankar om vad som borde ändras i DE-tråden någon gång.
- speedfreek
Eftersom du är en av få med turneringserfarenhet av dem, så tycker jag det vore jättebra.
Som vi sa i helgen, så vore det synd om "gamla" DE visar sig vara det som funkar bäst och ändå kompar bättre än allt konstigt.
Problemet med nya konstiga saker är ju att man kompar dem hårt "för säkerhets skull" och allt i DE-boken är just konstigt.
Som vi sa i helgen, så vore det synd om "gamla" DE visar sig vara det som funkar bäst och ändå kompar bättre än allt konstigt.
Problemet med nya konstiga saker är ju att man kompar dem hårt "för säkerhets skull" och allt i DE-boken är just konstigt.
-
the godfather
är det 6 1 1 som gäller till vinterslaget eller när kommer uppdateringen ut?
Tror inte att det kommer något inom en vecka eller två, d.v.s. antagligen inte i tid till Vinterslaget, antagligen blir SO Vår första turneringen med 6.2.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Synd att man inte kan välja att köpa Haemi för halva (gamla priset) utan Pain Token. För hade jag gärna gjort det 
De har ju gått från ett ok billigt HQ val till en enbart token carrier (och flamer), som inte kan ta shadowfield eller nått annat för ett bättre save. Allt som tittar på dem i nästrid tar död på dem.
Kanske skulle ha ett komp minus som ökar ju fler pain token man börjar med istället, så ju fler haemis och wracks/grots du har i listan ju mer minus får du. För FNP på 1-2 enheter från start gör ingen större skillnad men har man FNP på halva armen eller mer så kan det vara ganska irriterande
De har ju gått från ett ok billigt HQ val till en enbart token carrier (och flamer), som inte kan ta shadowfield eller nått annat för ett bättre save. Allt som tittar på dem i nästrid tar död på dem.
Kanske skulle ha ett komp minus som ökar ju fler pain token man börjar med istället, så ju fler haemis och wracks/grots du har i listan ju mer minus får du. För FNP på 1-2 enheter från start gör ingen större skillnad men har man FNP på halva armen eller mer så kan det vara ganska irriterande
ARRRRRRRRRRRR!!
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar