Chaos Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Jocke Rapp »

n00bn skrev:Sen spelar ingen av kompmakarna kaos (Jocke vad hände med dina kaosers??!) så då blir det kanske lite svårare att uppdatera det rätt.
Jag har en chaos-armé som jag spelat några slag med på sistone, tänkte ta dom till snällcon men det blev inte av. Anders har också en liten CSM-amé och han spelade CSM på ETC. Om jag inte minns fel har Mattias två CSM-arméer...

Faktum är att de enda arméerna som ingen av kompmallsskaparna spelar är eldar och BT.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av theWatchman »

Jocke Rapp skrev: Faktum är att de enda arméerna som ingen av kompmallsskaparna spelar är eldar...
:shock:
Jag spelar Eldar...

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Nefrums »

du räknas inte :P
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag menar spelar på riktigt, inte fjantar runt i bottenplaceringar på en handfull turneringar... ;)

Jaja, det är bara BT som ingen spelar.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av theWatchman »

Va? jag kvalificerar ju mej tom till din Svenska40k touren med Eldar! 8-)

ErikJohannesson
Inlägg: 154
Blev medlem: 09 feb 2010, 13:11
Ort: Göteborg

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av ErikJohannesson »

Är det någon som skulle kvalificerat sig till Svenska40k touren evenemanget med CSM om det skulle varit en sådan i år?
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Nefrums »

ErikJohannesson skrev:Är det någon som skulle kvalificerat sig till Svenska40k touren evenemanget med CSM om det skulle varit en sådan i år?
Nej.
Space Marines 6
Orks 4
Space Wolves 4
Tau Empire 4
Tyranids 4
Imperial Guard 3
Blood Angels 2
Dark Eldar 2
Eldar 2
Necrons 2
Chaos Daemons 1
Witch Hunters 1

notera dock att en del armeer har fått nya codexar under året så listan kommer förändras en del nästa år, BA kommer tex antagligen att ha en hel del fler.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av speedfreek »

Heja Tau!

(Den där listan är helt fantastiskt skev från hur det "borde" vara)

ErikJohannesson
Inlägg: 154
Blev medlem: 09 feb 2010, 13:11
Ort: Göteborg

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av ErikJohannesson »

Jag vet ju att inte alla dessa turneringar är kompade, men jag har en känsla av att det är relativt många CSM-spelare och att de uppenbarligen inte tar sig 'hela vägen fram'.

Beror det på kompen, eller är det något annat?
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av HeadWar »

En viktigt anledning är ju givetvis att det inte är någon av de "tunga" spelarna som spelar CSM till vardags, men det kan ju å andra sidan vara ett tecken på att det är en codex som inte riktigt håller måttet.

Skriv svar