har varit sugen på att lira mono-tzeentch ett tag, så skissade upp en variant.
HQ
Lord of Change 300pts -8
We Are Legion, Master of sorcery
BlueScribes 130pts -10
Herald of Tzeentch 110pts -5
Chariot, We Are Legion, Master of sorcery, Bolt
Elites
3 Flamers 105pts -5
3 Flamers 105pts -5
3 Flamers 105pts -5
Troops
9 Pink Horrors 168pts -6
Bolt, Changeling
8 Pink Horrors 146pts -3
Bolt
5 Pink horrors 95pts -2,5
Bolt
Bolt
Bolt
Fast Attack
3 Screamers 48pts -1
3 Screamers 48pts -1
3 Screamers 48pts -1
Heavy Support
Demon prince 140pts -5
MoTz, Bolt
1738/44,5
1750 tzeentch demoner
-
Rhinoofpleasure
1750 tzeentch demoner
Senast redigerad av 2 Rhinoofpleasure, redigerad totalt 30 gång.
-
Johannesson
Re: 1750 tzeentch demoner
Saknas lite upgrades på heralden, men antar den bl.a. har bolt.
Angående kompen.
Om heralden har bolt, så stämmer dess komp, annars ska det vara -4.
Alla horrors enheterna har fel komp.
Första ska ha -6,5.
Andra ska ha -3,5.
Tredje, fjärde och femte ska alla ha -3.
Det tycks som att du glömt monster minuset, som ska vara -1.
Total komp för listan ska vara 41 (om heralden har bolt).
För övrigt är mono-daemon listor visserligen ganska coola, men ibland hamnar man i svåra situationer enbart genom att listan blir ganska ensidig, vilket du säkert redan visste. Överlåter åt bättre spelare att kommentera själva innehållet i listan.
Angående kompen.
Om heralden har bolt, så stämmer dess komp, annars ska det vara -4.
Alla horrors enheterna har fel komp.
Första ska ha -6,5.
Andra ska ha -3,5.
Tredje, fjärde och femte ska alla ha -3.
Det tycks som att du glömt monster minuset, som ska vara -1.
Total komp för listan ska vara 41 (om heralden har bolt).
För övrigt är mono-daemon listor visserligen ganska coola, men ibland hamnar man i svåra situationer enbart genom att listan blir ganska ensidig, vilket du säkert redan visste. Överlåter åt bättre spelare att kommentera själva innehållet i listan.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
-
Rhinoofpleasure
Ja, det stämmer att han har bolt.
tackar för det, min komp-fu är inte i bästa laget, jo jag vet att mono-demon listor är lite ensida, har spelat mono-Slaanesh ett tag, vilket funkade helt okej eftersom man kunde alltid pavane:a enheter och hade lite grejer som kunde skjuta och det gick att slåss ganska bra.
Tzeentch är ju lite speciella därimot, därför ville jag testa att lira mono-Tzeentch.
tackar för det, min komp-fu är inte i bästa laget, jo jag vet att mono-demon listor är lite ensida, har spelat mono-Slaanesh ett tag, vilket funkade helt okej eftersom man kunde alltid pavane:a enheter och hade lite grejer som kunde skjuta och det gick att slåss ganska bra.
Tzeentch är ju lite speciella därimot, därför ville jag testa att lira mono-Tzeentch.
Varför har du Master of Sorcery på storfågeln, han får ju skjuta två vapen i rundan eftersom han är ett MC, har du köpt något extravapen du inte skrivit ut?
Samma sak med heralden, han har ju bara ett vapen i grund, så We are Legion är ju lite onödigt i sånna fall
Samma sak med heralden, han har ju bara ett vapen i grund, så We are Legion är ju lite onödigt i sånna fall
-
Rhinoofpleasure
alltid är det nått man glömmer, tackar för det.XecrNist skrev:Varför har du Master of Sorcery på storfågeln, han får ju skjuta två vapen i rundan eftersom han är ett MC, har du köpt något extravapen du inte skrivit ut?
heralden därimot har bolt som jag glömt skriva, vilket ger honom två vapen och WAL är då viktigt..
Han måste väl också få Master of Sorcery så han får skjuta båda vapnen per runda
-
Rhinoofpleasure
Note to self: skriv inte armé listor mitt i natten.XecrNist skrev:Han måste väl också få Master of Sorcery så han får skjuta båda vapnen per runda
vad mycket jag glömt, poäng kostnaden är för Herald, we are legion, master of sorcery och bolt, hade bara glömt att skriva med bolt och master från början.
Även om det kanske kan bli jobbigt att luska fram poängen till det så vet jag av erfarenhet att 1 ikon i vardera våg är skönt