Hej, hej, någon som kommer ihåg mig?
Jag börjar sakta men säkert nosa mig tillbaks till 40k igen (kul med en specifik 40k sida!) och har spelat en match hittills med nya reglerna, men ska förhoppningsvis ta upp spelandet igen så snart allt har lugnat ned sig lite med nya ungen och allt.
Postar en CSM-lista som jag ystade ihop, då jag tror att det är den armén jag vill spela i nya 40k. Jag har typ ingen riktig koll på vad som är bäst eller sämst, men jag tittade lite på vad som borde vara spelbart med nya reglerna och gick på känn. Vad tror ni om det här? Huskaligen hemskt eller ohemult ofarligt?
Daemon prince 130 pts
wings
Chaos sorcerer 155pts
MoS, bike, lash
7+1 plague marines 234 pts
champion+pfist, 2 meltaguns
Rhino 35 pts
7+1 plague marines 244 pts
champion+pfist,combimelta, 2 meltaguns
Rhino 35 pts
7+1 berzerkers 198 pts
champion power weapon
Rhino 35 pts
7+1 berzerkers 198 pts
champion power weapon
Rhino 35 pts
2 obliterators 150 pts
2 obliterators 150 pts
Defiler 150 pts
2xextra ccw
=1749pts
CSM 1750pts (eller kanske eldar?)
-
Magister Rolf
CSM 1750pts (eller kanske eldar?)
Senast redigerad av 1 Magister Rolf, redigerad totalt 13 gånger.
Re: CSM 1750pts

För att göra listan ännu lite hårdare kan du fundera på att byta ut två oblits mot en defiler till för att öka graden av mech:at så är det kanske fler transporter som överlever. Du kanske ska fundera på att droppa pfistarna på plague marines eftersom de är en typisk skytteenhet, inte slagge-enhet. Då kan du också skita i att upgradera dem till aspiring champions. För poängen kan du sätta extra armour på transporterna, i alla fall berzerker-bilarna, de vill ju fram mot fienden. Lustigt nog borde det räcka till någon kul magi på prinsen också. För hela ostbrickan får han lash, annars är gift of chaos alltid kul. Furious charge på berzerkerna ger ju hårda pf-träffar så de kan ju få sådana, bra mot stora saker...
bara lite idéer
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327
-
Magister Rolf
Re: CSM 1750pts (eller kanske eldar?)
Ost är gott, helst cheddar eller mellanlagrad prästost.
Sååå... nu har jag använt sista lediga dagen i påsk till att läsa in mig på nya 40k-reglerna (som vanligt med GWs böcker så gäller 100 sidor regler, 200 sidor färgglada bilder-riktigt prisvärt!), och jag tror att jag ska spela lite eldar ett tag (det verkar gå att göra rätt intressanta listor). Det lustiga är att jag var förutseende nog att spela med jetbike-council redan innan 5th ed.
Vad tror ni om det här? Fick typ 40 i komp med nya mallen (slarvigt räknat). Används förresten mallen allmänt? Och i så fall varför?
Farseer jetbike, runes of witnessing, singing spear, doom, fortune, spirit stones 173 pts
8 warlocks on jetbike, 1 enchance, 1 embolden/spritseer, 3 destructor, 3 spears, 419 pts
Farseer, fortune, runes of witnessing, 95 pts
10 wraithguards + spiritseer, conceal, 396 pts
5 dire avengers 60 pts
Wave serpent, spirit stones, bright lance 145 pts
3 jetbikes shuriken cannon 76 pts
Wraithguard, missile launcher, bright lance 155 pts
= 1750 pts
Sååå... nu har jag använt sista lediga dagen i påsk till att läsa in mig på nya 40k-reglerna (som vanligt med GWs böcker så gäller 100 sidor regler, 200 sidor färgglada bilder-riktigt prisvärt!), och jag tror att jag ska spela lite eldar ett tag (det verkar gå att göra rätt intressanta listor). Det lustiga är att jag var förutseende nog att spela med jetbike-council redan innan 5th ed.
Vad tror ni om det här? Fick typ 40 i komp med nya mallen (slarvigt räknat). Används förresten mallen allmänt? Och i så fall varför?
Farseer jetbike, runes of witnessing, singing spear, doom, fortune, spirit stones 173 pts
8 warlocks on jetbike, 1 enchance, 1 embolden/spritseer, 3 destructor, 3 spears, 419 pts
Farseer, fortune, runes of witnessing, 95 pts
10 wraithguards + spiritseer, conceal, 396 pts
5 dire avengers 60 pts
Wave serpent, spirit stones, bright lance 145 pts
= 1750 pts
- speedfreek
Mallen har använts på en turnering hittills och kommer garanterat att göras om en del innan nästa gång den används.
Jag tror att bägge listorna du postat kommer få sämre komp på en subjektivt bedömd turnering än en med mall, då de "ser ut" att vara tråkiga...
Jag tror att bägge listorna du postat kommer få sämre komp på en subjektivt bedömd turnering än en med mall, då de "ser ut" att vara tråkiga...
-
Magister Rolf
Komp har aldrig riktigt varit min grej ändå
Listan revised. Står folk ut med en lash? Annars får de skärpa sig.
Chaos sorcerer 155pts
MoS, bike, lash
5 terminators, lightning claws, icon of chaos glory 210 pts
5 plague marines 2 meltaguns 135 pts
Rhino 35 pts
Rhino 35 pts
7+1 berzerkers 208 pts
champion fist
Rhino 35 pts
8+1 berzerkers 229 pts
champion fist
Rhino 35 pts
2 obliterators 150 pts
2 obliterators 150 pts
Chaos land raider, extra armour. 235 pts
=1747pts
Listan revised. Står folk ut med en lash? Annars får de skärpa sig.
Chaos sorcerer 155pts
MoS, bike, lash
5 terminators, lightning claws, icon of chaos glory 210 pts
Rhino 35 pts
Rhino 35 pts
7+1 berzerkers 208 pts
champion fist
Rhino 35 pts
8+1 berzerkers 229 pts
champion fist
Rhino 35 pts
2 obliterators 150 pts
2 obliterators 150 pts
Chaos land raider, extra armour. 235 pts
=1747pts
Roligt att du gör comeback Hannes, det gamla gardet har saknats.
Jag rekommenderar Rydcon, kompfritt 1750 i juni, många som ska dit. Är visserligen mitt ute i bushen, men ändå.
Jag rekommenderar Rydcon, kompfritt 1750 i juni, många som ska dit. Är visserligen mitt ute i bushen, men ändå.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."
"Never tell me the odds."
-
Magister Rolf
Oj, det vore ju skitskoj. Jag ska försöka komma.