Du är presenterad!
Re: Du är presenterad!
Namn: Fredrik Ståhl (ståla)
Ålder: 26
Hemvist: Stockholm
Förening: WWF O_o
Arméer: Chaos (EC), WH .. samt lite andra småprojekt!
Meriter: nada ...
Sämsta 40k minne: minnet är bra men fruktansvärt kort!!
Bästa 40k minne: Warpspiders mot 18 wounds (om jag inte minns fel) Demon prins nångång under 2nd ed!
Ålder: 26
Hemvist: Stockholm
Förening: WWF O_o
Arméer: Chaos (EC), WH .. samt lite andra småprojekt!
Meriter: nada ...
Sämsta 40k minne: minnet är bra men fruktansvärt kort!!
Bästa 40k minne: Warpspiders mot 18 wounds (om jag inte minns fel) Demon prins nångång under 2nd ed!
Namn: Jacob Karlsson (Yabob)
Ålder: 22 (snart 23)
Hemvist: Linköping
Förening: Lost Boys (om den finns fortfarande... vi spelar ibland iaf)
Arméer: Chaos (Thousand Sons), Tau, Dark Eldar, Orks (ska snart börja måla)
Meriter: Vunnit utlottningen av de sista 50 kronorna som lottades ut bland de som stannade kvar och plockade undan vid föreningens interna turneringar förr i tiden. Uttagen till målningstävlingen på LinCon 07.
Sämsta 40k minne: Eftersom jag förlorar säkert 80% av mina matcher så är jag rätt härdad. Har alltid roligt när jag spelar.
Bästa 40k minne: Finns många. Chaos Dread med Mutated Hull (förra Codexen) tokspringer in i GK Terminators med tillhörande Grand Master (mycket poäng till mig). Fire Warriors skjuter Terminator Librarian.... 20 skott, 18 träff 17 wounds. Exploderande Dread vs Seer Council på LinCon 08 har blivit en favorit också.
Ålder: 22 (snart 23)
Förening: Lost Boys (om den finns fortfarande... vi spelar ibland iaf)
Arméer: Chaos (Thousand Sons), Tau, Dark Eldar, Orks (ska snart börja måla)
Meriter: Vunnit utlottningen av de sista 50 kronorna som lottades ut bland de som stannade kvar och plockade undan vid föreningens interna turneringar förr i tiden. Uttagen till målningstävlingen på LinCon 07.
Sämsta 40k minne: Eftersom jag förlorar säkert 80% av mina matcher så är jag rätt härdad. Har alltid roligt när jag spelar.
Bästa 40k minne: Finns många. Chaos Dread med Mutated Hull (förra Codexen) tokspringer in i GK Terminators med tillhörande Grand Master (mycket poäng till mig). Fire Warriors skjuter Terminator Librarian.... 20 skott, 18 träff 17 wounds. Exploderande Dread vs Seer Council på LinCon 08 har blivit en favorit också.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Namn: Clara Jacobsson
Ålder: 20
Hemvist: Uppsala
Förening: VSSU
Armé: Eldar och Orks med för mycket klor
Meriter: Jag jobbar på det
Sämsta 40k-minne: Har nog inte skaffat mig något ännu.
Bästa 40k-minne: När jag målade 1500p Orks på 9 dagar
Ålder: 20
Hemvist: Uppsala
Förening: VSSU
Armé: Eldar och Orks med för mycket klor
Meriter: Jag jobbar på det
Sämsta 40k-minne: Har nog inte skaffat mig något ännu.
Bästa 40k-minne: När jag målade 1500p Orks på 9 dagar
Namn: Alexander "Zurken" Merinen
Ålder: 18 (om en måndad xD)
Hemkvist: Kungsbacka (nära Göteborg)
Förening: prova-på-medlem på Ylva, få se om jag fortsätter ^^
Armé: Tau, ska börja med DW/IG beroende på IGs kommande Codex.
Meriter: n00b? GC09 blir min Turnerings debut.
Bästa 40k-minne: Tankshocka ut 250 poängs Harlequins som inte hunnit göra något med en Devilfish är det som ligger närmast i minnet. (fast i Lord of the Rings har jag vunnit ett sjöslag utan att ta ett enda wound genom att borda fiendens enda båt med ett troll och slå sönder boten. Jag simmar tillbaka till min roddbåt och fienden drunknar).
Sämsta 40k-minne: När jag i en HQ vs. HQ strid missar med min shas'Os alla sju skott i första skyttet. (Shas'O har BS 5)
Ålder: 18 (om en måndad xD)
Hemkvist: Kungsbacka (nära Göteborg)
Förening: prova-på-medlem på Ylva, få se om jag fortsätter ^^
Armé: Tau, ska börja med DW/IG beroende på IGs kommande Codex.
Meriter: n00b? GC09 blir min Turnerings debut.
Bästa 40k-minne: Tankshocka ut 250 poängs Harlequins som inte hunnit göra något med en Devilfish är det som ligger närmast i minnet. (fast i Lord of the Rings har jag vunnit ett sjöslag utan att ta ett enda wound genom att borda fiendens enda båt med ett troll och slå sönder boten. Jag simmar tillbaka till min roddbåt och fienden drunknar).
Sämsta 40k-minne: När jag i en HQ vs. HQ strid missar med min shas'Os alla sju skott i första skyttet. (Shas'O har BS 5)
Alexander Merinen
-
bjorn_nilsson
Namn: Björn Nilsson
Ålder: 30
Hemvist: Malmö och Varberg
Förening: Föreningar är för muppar!
Armé: Eldars och Marines. Necrons o Chaos på gång.
Meriter: Spöat halva landslaget - fått spö av den andra halvan.
Bästa 40k-minne: Blev hånad av en snubbe från STHLM i 5 timmar innan vår match. Han var wipead i runda 3... Nästan fått Jocke Rapp att gråta är en close second =)
Värsta 40k-minne: Torskade mot Lärking i "finalen" i Skånemästerskapen för ungefär 10 år sen när jag missade 2 ld10 slag i rad vilket gav honom en vinst med 966-960.
Ålder: 30
Hemvist: Malmö och Varberg
Förening: Föreningar är för muppar!
Armé: Eldars och Marines. Necrons o Chaos på gång.
Meriter: Spöat halva landslaget - fått spö av den andra halvan.
Bästa 40k-minne: Blev hånad av en snubbe från STHLM i 5 timmar innan vår match. Han var wipead i runda 3... Nästan fått Jocke Rapp att gråta är en close second =)
Värsta 40k-minne: Torskade mot Lärking i "finalen" i Skånemästerskapen för ungefär 10 år sen när jag missade 2 ld10 slag i rad vilket gav honom en vinst med 966-960.
Namn: Anders Johansson
Ålder: 29 år
Hemvist: Borlänge
Förening: n/a
Arméer: Space Marines, Imperial Guard
Meriter: Deltog GC-07. I princip bara det
Bästa 40k-minne: GC-07 fastän det inte gick så bra.
Värsta 40k-minne: Få nävar med tärningar rullade emot sig i närstrid mot Orker och Tyranider
Ålder: 29 år
Hemvist: Borlänge
Förening: n/a
Arméer: Space Marines, Imperial Guard
Meriter: Deltog GC-07. I princip bara det
Bästa 40k-minne: GC-07 fastän det inte gick så bra.
Värsta 40k-minne: Få nävar med tärningar rullade emot sig i närstrid mot Orker och Tyranider
"Give me a hundred Space Marines; or failing that, a thousand other troops."- Rogal Dorn, Primarch of the Imperial Fists
Spelar: Space Marines, Imperial Guard
Spelar: Space Marines, Imperial Guard
Namn: Markus Nikkinen
Ålder: 25 år
Förening: SODA Kiruna
Arméer: DE & SM förr, nu sålda. Spelat Nids ett tag och har börjat fila på nya ideer.
Meriter: Spelat nån turnering per år senaste 8-9 åren utan att vinna nåt. Casualspelare 2k!
Bästa 40k-minne: 3rd ed: två laserkanoner, två monolith, två glancingsexor = WIN! (fantasia fanatic, 2002 kanske?)
Värsta 40k-minne: 72 hormagauntattacker på en Bloodthirster utan ett wound (tack Jacob Strasser!) tävlar med Zoanthrope Warp Blast (focused) som aldrig träffat i 4th och 5th edition... =(
Ålder: 25 år
Förening: SODA Kiruna
Arméer: DE & SM förr, nu sålda. Spelat Nids ett tag och har börjat fila på nya ideer.
Meriter: Spelat nån turnering per år senaste 8-9 åren utan att vinna nåt. Casualspelare 2k!
Bästa 40k-minne: 3rd ed: två laserkanoner, två monolith, två glancingsexor = WIN! (fantasia fanatic, 2002 kanske?)
Värsta 40k-minne: 72 hormagauntattacker på en Bloodthirster utan ett wound (tack Jacob Strasser!) tävlar med Zoanthrope Warp Blast (focused) som aldrig träffat i 4th och 5th edition... =(
-
Hundvalpen
Namn: Tommy Hvit
Ålder: 27
Hemvist: Vänersborg
Förening: Den dog, så är fri just nu
Armé: Blood Angels, Chaos Marines, samt ett nytt projekt som startar nu med en ny Tau styrka.
Meriter: Är änna dött i turnerings perspektiv.
Sämsta 40k-minne: Var nog första matchen med mina gamla BA, innan jag riktigt fattat hur man inte ska göra. Visade sig att sniper scouts och Devestators väldigt gärna ville springa fram varje turn i en match. När matchen var slut hade varken mina scout snipers eller mina devestators fått skjuta en enda gång
Bästa 40k-minne: Oj oj, den är svår. Får nog bli ett mega battle slag vi hade i Vänersborg med 6st spelare med 1500pts per gubbe.
Ålder: 27
Hemvist: Vänersborg
Förening: Den dog, så är fri just nu
Armé: Blood Angels, Chaos Marines, samt ett nytt projekt som startar nu med en ny Tau styrka.
Meriter: Är änna dött i turnerings perspektiv.
Sämsta 40k-minne: Var nog första matchen med mina gamla BA, innan jag riktigt fattat hur man inte ska göra. Visade sig att sniper scouts och Devestators väldigt gärna ville springa fram varje turn i en match. När matchen var slut hade varken mina scout snipers eller mina devestators fått skjuta en enda gång
Bästa 40k-minne: Oj oj, den är svår. Får nog bli ett mega battle slag vi hade i Vänersborg med 6st spelare med 1500pts per gubbe.

Namn: Mikael "Mork" Carlsson
Ålder: född -74
Hemvist: Strax söder om huvudstaden
Förening: S.O.G.S - Screaming Ork Gaming Society. Även med i RT.
Armé: Orks sedan releasen ungefär, marines, eldar, necrons, chaos, daemonhunters.
Meriter: 2:a SSK -07, -08. Diverse 2-5 placeringar. Vunnit Lincon för länge sedan (2:nd ed regler) men åkte hem
innan prisutdelningen för att jag trodde att jag hamnat sämre till
Arrangerat S.O.G.S-con 2 ggr för många år sedan.
Sämsta 40k-minne: Vaddå dåliga 40K-minnen? Skulle väl vara de gånger motståndaren har enorm
otur med tärningarna.
Bästa 40k-minne: Efter att ha spelat en lååång kampanj på "Absolut Spel" i Stockholm vinner finalen
med några ynka poäng för att vi glömt räkna en liten ork med multimelta som "gömt" sig bakom en liten
buske. Detta efter att vi räknat totalen flera gånger och vi alla trott att min mycket eminente
motståndare vunnit. Detta var på 90-talet någongång, 2:nd ed regler och rena victorypoints.
Priset blev en resa till Games Day och GW's HQ i Lenton samt en 2kg's låda med valfria grejer från deras mailorder.
Som plåster på såren fick även min motspelare åka med.
Ålder: född -74
Hemvist: Strax söder om huvudstaden
Förening: S.O.G.S - Screaming Ork Gaming Society. Även med i RT.
Armé: Orks sedan releasen ungefär, marines, eldar, necrons, chaos, daemonhunters.
Meriter: 2:a SSK -07, -08. Diverse 2-5 placeringar. Vunnit Lincon för länge sedan (2:nd ed regler) men åkte hem
innan prisutdelningen för att jag trodde att jag hamnat sämre till
Arrangerat S.O.G.S-con 2 ggr för många år sedan.
Sämsta 40k-minne: Vaddå dåliga 40K-minnen? Skulle väl vara de gånger motståndaren har enorm
otur med tärningarna.
Bästa 40k-minne: Efter att ha spelat en lååång kampanj på "Absolut Spel" i Stockholm vinner finalen
med några ynka poäng för att vi glömt räkna en liten ork med multimelta som "gömt" sig bakom en liten
buske. Detta efter att vi räknat totalen flera gånger och vi alla trott att min mycket eminente
motståndare vunnit. Detta var på 90-talet någongång, 2:nd ed regler och rena victorypoints.
Priset blev en resa till Games Day och GW's HQ i Lenton samt en 2kg's låda med valfria grejer från deras mailorder.
Som plåster på såren fick även min motspelare åka med.
Mork, the articulate ork!
Namn: Theo Svensson
Ålder: 32
Hemkvist: Jönköping
Förening: FRI!
Armé: Dark Angels(rawen wing), Chaos Marines, Orker, Blood Angels
Meriter: Hu?
Bästa 40k-minne: 5 Death Guards mot 10 chaos termosar, jag träffar med allt, han savar inget, jag vann fick objektivet och blev dagens hjälte
Sämsta 40k-minne: 10 Death guards mot 10 Wolf guards, 4 runder senare har inte någon på någon sida dött, det var så jävla segt. Vi gav upp tillslut o gich hem.
Ålder: 32
Hemkvist: Jönköping
Förening: FRI!
Armé: Dark Angels(rawen wing), Chaos Marines, Orker, Blood Angels
Meriter: Hu?
Bästa 40k-minne: 5 Death Guards mot 10 chaos termosar, jag träffar med allt, han savar inget, jag vann fick objektivet och blev dagens hjälte
Sämsta 40k-minne: 10 Death guards mot 10 Wolf guards, 4 runder senare har inte någon på någon sida dött, det var så jävla segt. Vi gav upp tillslut o gich hem.