GothConPanik! 1750 poäng Ultramarines
- speedfreek
Re: GothConPanik! 1750 poäng Ultramarines
Jag håller inte med...
-
Silversixx
Oavsett, jag och Björn är överens om att det är fel att slå två tärningar med en re-roll (twinlink etc).
Sen så är vi verkligen inte överens om anledningen till varför det är fel.
Gonkas tråd har aldrig mått så här bra sen jesus gick i kortbyxor.
Sen så är vi verkligen inte överens om anledningen till varför det är fel.
Gonkas tråd har aldrig mått så här bra sen jesus gick i kortbyxor.
Jag skulle aldrig klaga på om någon slår två tärningar istället för en med re-roll och jag gör det själv ibland. Fast skulle någon klaga så har jag iof inte ha något emot att slå med re-roll.
Alexander Merinen
Jag skulle inte klaga eftersom jag tycker det är sämre, och jag klagar inte om man slår en med reroll eftersom det är enligt reglerna.
I verkligheten är det naturligtvis ingen som helst skillnad.
MEN, allvarligt, om man slår två måste man vara väldigt tydlig med det så det inte blir förvirrande för motståndaren.
I verkligheten är det naturligtvis ingen som helst skillnad.
MEN, allvarligt, om man slår två måste man vara väldigt tydlig med det så det inte blir förvirrande för motståndaren.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."
"Never tell me the odds."
Ska man vara kinkig med reglerna ska man använda samma tärning när man re-rollar 
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
självklart får man inte slå båda tärningarna samtidigt, det är ju både enklare och går snabbare. Desutom är det ju sjukt stor skilnad på vad man slår på tärningen beroende på när man slår den!!
Det är bara idioter som försöker vara effektiva som gör så!
Det är ju precis som att strunta i att slå första tärningen innan reroll på ett inv save som är påverkat av fortune och null zone, bara för att resultatet inte spelar nån roll..
Det är bara idioter som försöker vara effektiva som gör så!
Det är ju precis som att strunta i att slå första tärningen innan reroll på ett inv save som är påverkat av fortune och null zone, bara för att resultatet inte spelar nån roll..
Senast redigerad av 1 Nefrums, redigerad totalt 1 gånger.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Silversixx
Ha Ha, du är så dålig på textsarkasm.
-
Bengtsson den yngre
Han är mest bara dålig i allmänhet...Silversixx skrev:Ha Ha, du är så dålig på textsarkasm.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
-
Gonka Koff
Det kan man verkligen ha olika meningar om, jag startade det hela med att avslöja mitt briljanta projekt för alla sopor därute, men det slutar trots allt i en diskussion om huruvuda "slumpen kanske påverkas trots att statistiken säger annourlunda". Snart kommer Lasermannen posta och ge tips på hur man vinner i roulette!Silversixx skrev:Gonkas tråd har aldrig mått så här bra sen jesus gick i kortbyxor.
Herrejösses vilka knasbollar man har att göra med!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Ena sidan av mig vill stänga tråden, men den andra vill vänta och se om Fanni kan lyckas skriva något ännu dummare...