Iron Hands i nya(re) codexens tappning - 1750
Re: Iron Hands i nya(re) codexens tappning - 1750
Jag tycker att en dread skulle vara ett fluffmässigt vettigt byte. Iron hands tycker om sina dreads lite mer än de flesta andra (enligt Index Astartes i alla fall). Vet inte om poängen räcker men en ven. dread i armén skulle kännas rätt.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
Ett omständligt sätt att få in lite termosar är en Terminator-Chapter Master och en Terminator-Kapten.
Just tusan, det är ju en variant förstås. Känner dock att jag måste ha minst en MotF för att det ska kännas korrekt, men kanske en Terminator Captain i stället för en Techmarine tillsammans med en av Tac squadsen... Enda nackdelen med det är att jag tappar bikesen som Troops, men det vore coolt...
Du kan ju turas om lite. Ibland på bike, ibland i termos.
Gällande Bike-fluff så har jag för mig Iron Hands hade max en Fast i gamla codexen. Så bikes är inte superfluffigt, men känner du för att ha bikes äre klart du ska ha det. Listan ser kul ut iaf
Gällande Bike-fluff så har jag för mig Iron Hands hade max en Fast i gamla codexen. Så bikes är inte superfluffigt, men känner du för att ha bikes äre klart du ska ha det. Listan ser kul ut iaf
Iron Warriors bytte ut två FA mot ett HS.Norrland skrev:Gällande Bike-fluff så har jag för mig Iron Hands hade max en Fast i gamla codexen. Så bikes är inte superfluffigt, men känner du för att ha bikes äre klart du ska ha det. Listan ser kul ut iaf
En bild säger mer än 1000 kaniner
I index astartes, vet inte om den syftar en eller två codexar tillbaka, fick de ha billigare bionics, terminatorserganter, en venerable dreadnaught med slå-om-vinna-slaget-slaget och fick köpa servitors till sina chaplains ("Iron Fathers").
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
Uppsala - VSSU
Det gjorde dom säkert. Men 4ed Iron Hands hade:imp skrev:Iron Warriors bytte ut två FA mot ett HS.Norrland skrev:Gällande Bike-fluff så har jag för mig Iron Hands hade max en Fast i gamla codexen. Så bikes är inte superfluffigt, men känner du för att ha bikes äre klart du ska ha det. Listan ser kul ut iaf
Drawback:
Eye to Eye - Totalt får man bara ta 0-1 av: Land Speeder Squadron, Attack Bike Squadron, Bike Squadron.
Advantage:
Heed the Wisdom of the Ancients - Elite-dreadar måste vara Venerable (och dom fick ha mer än en Ven). Dreads kan även tas som Heavy.
Scions of Mars - Techmarines kan göras till HQ val (plus lull lull) och sergeanter kan ha Termos-rustning.
Jo, alltså mer än ett FA
En bild säger mer än 1000 kaniner
Tack för all input. Ska fixa en skytte-dread till och fortsätta köra på Bike Captain. Det blir Techmarines som tar befälet över mina mobila Tac squads i Razorbacks. Ska bli kul att provspela. Thunderfire Cannon brukar alltid dö innan den hinner skjuta dock tyvärr