Mina marines har alltid varit Iron Hands eftesom det är så sjukt coolt med folk som byter ut kroppsdelar mot maskin-dito, men tyvärr gjorde nya codexen att jag kände att mina Iron Hands dog en aning. Master of the Forge har så tråkiga alternativ tycker jag, och jag saknar att köra Terminators som sergeanter och sånt kul. Men, men, nu har jag tagit nya tag och ska köra en Iron Hands-lista igen. Det här är vad jag tänker mig så här långt.
Tänkte bara se vad ni tycker om denna lista ur två perspektiv:
1/ Känns den tillräckligt fluff-trogen? Jag är tveksam på Bikekaptenen, men jag behöver desperat troops och visst borde maskinguden gilla MC-trupper?!
2/ Hur kul är den egentligen
HQ: Master of the Forge, Harness, THammer (130)
HQ: Bike Captain, Relic Blade, Artificer Armour, Storm Shield (195)
Elite: Techmarine, Harness, Power Weapon (90)
Elite: 5 Terminators, Assault Cannon, ChFist (235)
Troop: 10 Tacticals, Melta, PCannon, Fist, Razorback (245)
Troop: 10 Tacticals, Melta, PCannon, Fist, Razorback (245)
Troop: 4 Bikes, 1 Attack Bike, Melta, Flamer, Multimelta, Fist (205)
Heavy: Ironclad, Melta, HFlamer, Drop Pod, Locator Beacon (190)
Havy: Vindicator (115)
Heavy: Thunderfire Cannon (100)
Totalt 1750
Tanken är att köra combat squad på alla troops. 5 Tacs m Melta, Combimelta, PFist och en Techmarine i varje Rhino. Techmarines är alltså stand-ins för hur man kunde köra Terminators som sergeanter i vanliga squads när man körde med Techmarine Commander förr.
Bikesen delas upp i 5 Bikes m Flamer o PFist som åker med kaptenen, samt 3 Bikes m Melta + AB m Multimelta i en egen tankjägarenhet. Ironclad droppar och ger Termisarna en möjlighet att zooma ner vid podden etc.
MotF står med de två Combat Squadsen med PCannon.
Det jag velar om är följande: Ta bort Bikekaptenen och ta in en till MotF i stället?
Kapa ner Bikesquaden och köpa Thunderfire Cannon (som är sjukt cool och har ännu en Techmarine)?
Kom gärna med andra förslag om enheter jag kan ha missat i Iron Hands tema.
/Henrik (LtCariad)