DHettNeck skrev:Lunaticman skrev:Jag vet inte vad ni säger men jag tycker SM listan med Razorbacks Las/plasma spam på "armelistor" forumet verkar lite för bra kompat...
Håller med. En är kass och överprisad 4+ av dom börjar bli jobbigt. Kanske är det som jeppa säger att man borde ha eskalerande på det mesta.
Kanske skulle det bli rättvisare så.
Men jag kan ju säga att jag skulle tycka det blev kisstråkigt om man måste spela med bara en sak av varje ur sin codex.
Det skulle liksom bli ännu stramare ramar på hur listan får se ut och det är något jag tror många skulle tycka vara tråkigt.
Som det är nu så går det att göra "cirkus" listor om man vill, samtidigt som det funkar till viss grad att "spamma" vissa saker.
Razorbackspam har inte jag uppfattat som den "bästa" listan som alla i hela sverige spelar med.
Inte heller är det så att den har vunnit överlägset över alla andra tänkbara listor.
Bara för att den ser arg ut på papperet och förmodligen är väldigt bra så behöver inte det betyda att den ska bannas.
Jag tycker inte att man ska banna bara för att det är mycket av samma.
Felet ligger ju i att razorbacken i sig klarar sig bättre igenom kompmallen än många andra fordon, annars skulle den inte kunna spammas.
Det ska ju finnas balans, ifall det går att ha 9 av en bil genom kompen medan man bara kan ha 4 av en annan så är det inte balanserat.