Hur tar man bäst bort färg från plast?
Hur tar man bäst bort färg från plast?
.. utan att deformera plasten eller förstöra limningarna?
Jag har inhandlat en babyblå Tau-army som inte vill vara babyblå längre.
Jag har inhandlat en babyblå Tau-army som inte vill vara babyblå längre.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Re: Hur tar man bäst bort färg från plast?
T-Röd tar bort färg effektivt utan att skada plast.
- speedfreek
Bromsvätska är snabbare och giftigare och ger alltid minst lika bra resultat (funkar på dip)
Plast blir lite spröd om man är dum och lämnar det i i flera veckor.
Plast blir lite spröd om man är dum och lämnar det i i flera veckor.
Ah, tack för tipsen.
En fråga till:
Hur länge ska man låta dem bada i T-röd respektive bromsvätska innan man attackerar dem med tandborsten?
En fråga till:
Hur länge ska man låta dem bada i T-röd respektive bromsvätska innan man attackerar dem med tandborsten?
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
- speedfreek
Ny bromsvätska: 5-20 minuter
Uråldrig återanvänd grumlig bromsvätska med klumpar i: max ett par dygn, det mesta som tänker försvinna försvinner efter första nattten.
Uråldrig återanvänd grumlig bromsvätska med klumpar i: max ett par dygn, det mesta som tänker försvinna försvinner efter första nattten.
I T-Röd brukar jag låta dem ligga några timmar, men jag tror man kan gå på dem tidigare om man vill. Har aldrig haft så där jättebråtom. 
Bromsvätska låter bra, jag har alltid bråttom. Läge att ta bort eldkrigarnas blå pyjamas nu.
Nu är det dags att bygga en balanserad Tauarmé som kan få storstryk på LinCon. Jag kallar projektet "Många timmar till ingen nytta".
Nu är det dags att bygga en balanserad Tauarmé som kan få storstryk på LinCon. Jag kallar projektet "Många timmar till ingen nytta".
Kaukstiksoda funkar bra. Det finns tabletter att köpa på Apoteket men var försiktigt för det är riktigt basiskt och fräter duktigt 
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Provat Kaustiksoda (i pulverform som järnhandeln hade) och det hade noll effekt på varken färg eller plast. Blandade till det som det var rekomenderat för "avlutning av färg".
avlutning av färg funkar nog sådär det gäller att ta i lite till, fega inte för mycketBengt skrev:Provat Kaustiksoda (i pulverform som järnhandeln hade) och det hade noll effekt på varken färg eller plast. Blandade till det som det var rekomenderat för "avlutning av färg".
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.