BSK 2010 - Preliminär information

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Användarvisningsbild
pära

Re: BSK 2010 - Preliminär information

Inlägg av pära »

Jag, och sannolikt flera andra, är inte intresserad av att åka till borås och spela 40k kl 8 på morgonen eller halv 2 på natten :\

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Om man börjar tidigare på söndag går fredagsmatchen att spela då istället. För lite mer sömn kan även första lördagsmatchen spelas lite tidigare. Se DalCons utmärkta schema för referens. Där var matcherna dessutom längre än på BSK.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag tycker schemat ser fint ut. Det enda jag tycker ser underligt ut är att det i praktiken är 2h paus för lunch och best painted på lördagen. Det borde kunna avklaras på betydligt kortare tid, så slipper man den sena lördagkvällen, särskilt jobbig för folk som pendlar.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Eller cyklar eller både och...

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Jag har en känsla av att majoriteten av deltagarna helst ser att schemat är som det är eftersom de pendlar..

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Som lagmedlem i Lars lag kan jag inte mer än hålla med honom. Även jag trodde att det skulle bli svårt att komma till BSK alls i år. Nu visade det sig att höstlovet låg innan Allhelgona, så jag har faktiskt möjlighet att åka.

Förra året blev väl dessutom första passet försenat pga skånsk tidsplanering. Skulle det inte vara lättare att ha uppställning av alla bord på fredag, folk som vill casualspela kan göra det en gång för att känna in sig lite och sedan braka igång kl. 9 på lördag morgon. Alternativt börja spela först kl. 20 på fredagen. Folk jobbar ju ändå på fredagen, menar jag... Och på lördagen måste man väl kunna starta tidigare? Om vi ska börja spela kl 10, kan vi väl lika gärna sluta spela kl.24? Det blir ju ändå 6-7 timmars sömn för oss pendlare...

Alltså: för allas bekvämlighet kanske starten bör senareläggas.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Som jag förstod det från förra året så stänger konventet ner ganska tidigt på söndagen, vilket gör att man bara hinner med ett slag då. Spela fyra 1500p-matcher på en dag är för mycket, därför blir en match på fredagen oundvikligt.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Kanske att pass första matchen enbart skulle vara nått. Då kan dom som vill ut på kvällen eller pendlar ta det tidga passet och dom som kommer långväga ifrån ta det sena passet.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Och första passet är det ju inte swiss, bara komplottning.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Jag och MC diskuterar om schemat men följande är klart.

Det kommer att vara en match på fredagen det enda som skall ses över är starten av densamma.

Hur som än bestäms så kommer inte alla bli nöjda, så vi försöker komma på något som vi hoppas så många som möjligt kan acceptera.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar