SM till Slemcon

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: SM till Slemcon

Inlägg av HeadWar »

Uj, det där hade jag helt missat. Det gäller ju faktiskt alla combat squads, inte bara sådana som åker pod.

Andra sidan, vänster spalt:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... on_FAQ.pdf

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Att inte få dela upp sig när man är i reserv låter som ett påhitt.
Jag har ingen SM-bok, men jag gissar på ljug...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Codex: SM, s51, "The decision to split the unit into combat squads ... must be made when the unit is deployed."

Regelboken, s94, "When deploying their army, players may choose not to deploy one or more of the units in their army and instead leave them in reserve."

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Funderar fortfarande på hur det ska tolkas med en squad utan transport. Om man får ställa upp en combat squad på bordet och ha en i reserves. De svarar inte riktigt vettigt på frågan (kan bero på att det är ungefär samma fråga som i förra varianten, men ett svar som går åt motsatt håll). Man skulle kunna se det som att man deployar squaden genom att ställa ut första combat squaden (moderenheten är alltså deployad) och placerar andra halvan i reserves.

Den frågan jag tycker GW egentligen besvarar är: "Can a squad in reserves be divided into combat squads?"
En bild säger mer än 1000 kaniner

Delirium

Inlägg av Delirium »

Ajdå, och jag som inte tänkt ha antimagi den här turneringen...
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Delirium skrev:Ajdå, och jag som inte tänkt ha antimagi den här turneringen...
Whohoo, nu ska jag ha dubbel-lash!

Delirium

Inlägg av Delirium »

På ögonen eller?!?
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Izin

Inlägg av Izin »

Ser stabil ut
17,83

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Oväntat att jag gillar listan ;)

Men jag hade nog försökt att fixa fram en combimelta till sergeanten i droppoden. Laserkanonen i samma enhet har jag dock lite svårt för men jag antar att det var innan combatsquadandet kom på tal..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Nefrums skrev:Stabil lista!

pelle har rätt, att ha en combat squad termenators med dubbla cycloner is the shit..
Jag funderade en hel del på detta med min lista och jag tror inte att man per automatik skall combatsquada termosarna. 10st blir rätt bra pointsdenial och motståndaren har svårt att anfalla dem. Om jag möter något som statistiskt kan plocka 3 termosar på charge så kommer ju en femma bli anfallen medans en tia nog slipper detta.

Därmed inte sagt att man bara skall köra med tian.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar