LinCon 2010 40k, ris och ros

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

frans

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av frans »

Lunaticman skrev:På tal om kompens inverkan, går det att kanske att införa någonting
som eskalerande kompskalor?
T.ex. att man får mer komp desto högre skillnaden blir efter en tröskel?

Som t.ex. en logaritmisk skala kanske? vilket vi använde, ett steg längst ner på skalan ger 29 bonus poäng och ett poäng högst upp ger 10 poäng.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

jag tyckte faktiskt kompen gjorde precis det den skulle på den här turneringen. Den streamlinade listorna att hamna mellan 35-55. Bra system även om jag ska lobbya för tröskelkomp i fortsättningen.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

att använda en logaritmisk skalla som ni gjorde är en mycket bra ide.. den kan dock göras lite brantare.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Bra lokaler, bra organiserat, mycket vackra bord. Häftet var suveränt.

Det enda jag är fundersam över är den totala avsaknaden av KillPoints-missions. Dawn of War deployment saknade jag inte nämnvärt, mycket stök och strul och tar massvis med tid, men gör inte avsaknaden av killpoints att vissa arméer har en ganska så stor fördel?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Argos

Inlägg av Argos »

Håller med om att Kill points borde finnas med i åtminstone ett uppdrag. Glömde nämna det i min tidigare post.

Edit: Angående tröskelkomp så tycker jag det är ett värdelöst system eftersom det gynnar spelare med stora eller lättmålade arméer mycket, på grund av dom har mycket större möjlighet att göra en effektiv lista som hamnar exakt på tröskeln. Vissa spelare har bara modeller till för snälla eller för hårda arméer och kommer då inte ha möjlighet att delta eller få väldigt tråkiga matcher.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

inte för att vara sån men att komma och spela med en komp 80 lista på en turnering där man oftast får möta komp 40-50 listor är inte så roligt heller, man får lika mycket spö men tröstpoäng. Frågan är om själva upplevelsen blir bättre av tröstpoängen, mängden stryk man får ändras inte :)

GusMorgan

Inlägg av GusMorgan »

Fantastiskt roliga tre dagar. Gick ju som förväntat med tanke på att det var min första turnering, men jag lärde mig oerhört mycket iallafall. Nästan alla var mycket trevliga och jag kommer definitivt tillbaks nästa år med en bättre målad och mer anpassad lista. :)

mickied

Inlägg av mickied »

Bra grejer:
- Terrängen och förklaringarna på denna
- Att målningen i mycket liten grad inverkade på resultatet eftersom det är en turnering i spelet och inte i hobbyn
- Att matcherna håll på lagom länge (på kvällen alltså) och började tidigt

Mindre bra grejer:
- Börjar likna GC vad avser plats i lokalerna men det var fortfarande hyfsat bra med utrymme

Jag kom inte på nåt mer på rak arm...

Tack för ett svinbra arrrangemang!
The lord giveth. The lord taketh.

galdir

Inlägg av galdir »

En bra tunering med bra upplägg.

BrrrrrACKA

Inlägg av BrrrrrACKA »

Min första 40k turnering.

Helt sjukt bra turnering! Jag är väldigt nöjd med allt! Förutom att ni "lottade" Morks Meganobs arme mot mina stackars Necrons i sista Meatgrinder-matchen! Jag vet nog att ni hade slagit vad om att jag skulle sälja min armé billigt efter turneringen, för att det såg mörkt ut för mig efter andra matchen! Tji fick ni. Muthafuckers.

Allt var toppen, häftet, borden (top notch), arrangörerna och lokalerna. Det luktade inte ens hälften så illa i 40k lokalerna som det gjorde inne på Fantasy sidan... Men det har nog med annat att göra.

Det enda jag kan gnälla på är att det "bara" var 6 matcher, ni hade nog kunnat klämma in 2 stycken på torsdagen!

Skriv svar