Rödes tråd...
- NilssonHarHund
Re: Rödes tråd...
På en dreadnought vore det väl lämpligt att ha "bärarens" tidigare hjältedåd förevigade.
- Lottomannen
[quote=Röde] För ni trodde väl inte att runorna på Librarians och Captains kappor bara är random runor?[/quote]
Inte när det är du som målar
Inte när det är du som målar
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Pillat lite till...

Stödlinjer till runrader...

Lurigt att avväga storlek på och mängd text...

Stödlinjer till runrader...

Lurigt att avväga storlek på och mängd text...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Grymme! Så cool när man kan läsa vad det står.
Ismeno skrev:Grymme! Så cool när man kan läsa vad det står.
Väldig snygg frihand. Är cirklarna du började med också gjorde på frihand eller använde du någon mall?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
Till den första cirkeln klippte jag ut en mall i papper och gick efter. Resten, andra cirkeln osv. är helt utan mall eller hjälpmedel. Bara öga-hand koordination.
Frihanden är riktigt härlig! Det är väl det jag måste öva mest på själv men det tar ju emot! 
Då var jag äntligen klar med den första. Nu ska jag ta några andra units emellan innan det är dags för nästa.

Hoppas ni gillar den...

Hoppas ni gillar den...
- NilssonHarHund
Jag kan inte tala för de andra, men jag gillar!Röde skrev:Hoppas ni gillar den...
Kul att se helheten när vi mest sett detaljer tidigare. Jag gillar att du valde att behålla stödlinjerna till runraden på högeraxeln, triangelflätan och skuggade X-et på knät lite extra. Ska man klaga på något är det den hårda kontrasten på vingarna på sarkofagförstärkningen. Men det kan ha att göra med att det är svårt att få en uppfattning om den egentliga nyansen och kontrasten, för ljussättning på en så stor modell är svårt. Funderat på att skaffa ljustält?