Captains Corner
-
Elevatorlake
Re: Captains Corner
Effektfullt grönt och snygga kontraster med det rosa 
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Tackar!Elevatorlake skrev:Effektfullt grönt och snygga kontraster med det rosa
Färgschemat känns speciellt för mig, det var det allra första jag provade. Jag hade en bild i huvudet - grön slemmig hud med benfärgade skal - som på en hel del år har gått från första testmodellen till över 200 målade modeller i storlekar från Ripper till Harridan. Lila tillkom som kontrast väldigt tidigt, det har funkat bra så jag har bara kört vidare utan att byta ut färgerna.

Vet ni förresten varför man inte ska bada i Tyranid Digestion Pools?
Det är så mycket klor i vattnet!
#pappahumor #jagboddeigöteborg2003
- NilssonHarHund
Jag imponeras att du provar typ 10 olika tekniker för att måla samma färgschema och ändå lyckas få det att se enhetligt och snyggt ut.
Väldigt cool bas också. De verkar ha hittat klor på andra ställen än bara badvattnet.
Väldigt cool bas också. De verkar ha hittat klor på andra ställen än bara badvattnet.
Röde skrev:Kapten Glenn...
.. jag vet att ni gubbar skrattar inombords...Ismeno skrev:Aj mitt hjärta....
Tack!NilssonHarHund skrev:Jag imponeras att du provar typ 10 olika tekniker för att måla samma färgschema och ändå lyckas få det att se enhetligt och snyggt ut.
När hon väl är limmad på basen så kommer jag inte åt med penseln på flera av ställena, men limmar jag inte fast henne så har jag inget bra att hålla i och kommer att skava av färg när jag vrider och vänder. Svårt med en sådan stor modell!
Medelvägen blev att jag först målade klart bas och allt som inte går att komma åt när hon är fastlimmad, sedan limmande jag fast henne och nu kan jag hålla i basens kanter när jag målar resten!
Precis där är jag nu, nederdel klar, resten kvar.

-
Elevatorlake
Samma färgschema på 200 modeller? DET är imponerande! Jag brukar klara en tre-fyraKaptenen skrev:Tackar!Elevatorlake skrev:Effektfullt grönt och snygga kontraster med det rosa
Färgschemat känns speciellt för mig, det var det allra första jag provade. Jag hade en bild i huvudet - grön slemmig hud med benfärgade skal - som på en hel del år har gått från första testmodellen till över 200 målade modeller i storlekar från Ripper till Harridan. Lila tillkom som kontrast väldigt tidigt, det har funkat bra så jag har bara kört vidare utan att byta ut färgerna.![]()
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Eller hur! Det här projektet är så galet imponerande.Elevatorlake skrev:Samma färgschema på 200 modeller? DET är imponerande! Jag brukar klara en tre-fyraKaptenen skrev:Tackar!Elevatorlake skrev:Effektfullt grönt och snygga kontraster med det rosa
Färgschemat känns speciellt för mig, det var det allra första jag provade. Jag hade en bild i huvudet - grön slemmig hud med benfärgade skal - som på en hel del år har gått från första testmodellen till över 200 målade modeller i storlekar från Ripper till Harridan. Lila tillkom som kontrast väldigt tidigt, det har funkat bra så jag har bara kört vidare utan att byta ut färgerna.![]()
Vackert Captain!
Roligt se ni tar ut svängarna ibland och ger dig på lite större saker; ni är verkligen kapabel att bemästra monstren :)
Hoppas den inte biter dig (=
Roligt se ni tar ut svängarna ibland och ger dig på lite större saker; ni är verkligen kapabel att bemästra monstren :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
236!Elevatorlake skrev:Samma färgschema på 200 modeller? DET är imponerande! Jag brukar klara en tre-fyra
Tack!Ismeno skrev:Eller hur! Det här projektet är så galet imponerande.
Tack! Nejdå, hon är väldresserad. Plus att jag har gett henne 7 gubbar att äta.Leffegnu skrev:Vackert Captain!
Roligt se ni tar ut svängarna ibland och ger dig på lite större saker; ni är verkligen kapabel att bemästra monstren

En bra bit kvar med en hel del tidskrävande blendning på skal och klor, men det svåraste detaljpillet är förbi!
Termagaunts har större ögon än den här fröken.. why oh why...