Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Captains Corner

Inlägg av Elevatorlake »

Oj, där är tre fina bestar! De ser jag verkligen fram emot att se i ditt färgschema.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Elevatorlake skrev:Oj, där är tre fina bestar! De ser jag verkligen fram emot att se i ditt färgschema.
Tack! Ja de är superfina modeller! Det här ska bli spännande!

Dags att säga de tre berömda orden som måste starta upp varje seriös hobbynörds nästa stora projekt:

Bild

Bild
Putsad, badad, torkad och redo för montering!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

- Sir! Scan shows a single alien lifeform entering Sector Beta!
- No worries, son, Infantry squad Helix with an Armoured Sentinel in support is in that sector. Give them my orders to seek and destroy that critter!
- Squad Helix is not responding Sir.. nor is the Sentinel...

--------

En Scythed Hierodule är en jättefin och dyr modell från Forge World, så jag tänkte att basen skulle få mycket kärlek så att den kan berätta en historia och framhäva vad modellen gör ännu mera. Tanken var en massaker där scenen är inspirerad av WW2 filmer som Band of Brothers, Private Ryan och Hacksaw Ridge.
Den basen blev jag klar med nu ikväll!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag känner mig nöjd, jag tycker det ser ut som om något väldigt kraftfullt och brutalt har gått fram över basen, plus att kan vara så att någon som inte suttit och målat varande detalj på den och därmed kan basen utantill upptäcker nya saker efter 5-10-15 sekunders titt på den - såfall har jag verkligen lyckats!
Nästa vecka ska själva Hierodulen börja målas!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Someones pissed...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

holyalex

Inlägg av holyalex »

väldigt snygg! satt faktiskt och kikade på hacksaw ridge igår för att hypa lite inför dunkirk som jag ska se på onsdag, även köpt på mig lite bolt action för jag blev så inspirerad.. :D väntar med spänning att se dina uppdateringar.. är sugen på lite stora dinosaurier nu.. inte bra

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:Someones pissed...
Näää.. han har aldrig varit gladare! Som ett barn i en godisbutik! :lol:
Skillnaden mellan att morra och att le är hårfin för ett monster.
holyalex skrev:väldigt snygg! satt faktiskt och kikade på hacksaw ridge igår för att hypa lite inför dunkirk som jag ska se på onsdag, även köpt på mig lite bolt action för jag blev så inspirerad.. :D väntar med spänning att se dina uppdateringar.. är sugen på lite stora dinosaurier nu.. inte bra
Tack! :D

Ibland kommer en massa annat emellan några dagar, men ikväll blev det lite målat!

Bild
Svart wash på vit undercoat som sedan drybrushats med vitt för att ge mig den grund att jobba från jag vill ha.

Bild
Gul glaze. Skuggor och skiftningar lyser igenom det gula lagret. Nu ska det torka klokt och sedan blir det grön glaze.

Jag provade den här metoden på den Exocrine jag målade nyssens, där glazer på vitt ger hela grundfärgen på huden, det kändes bra på den så jag provar igen. Spontant så känns det ännu bättre på denna FW-modell, då huden på den här resinmodellen har mycket mera detaljer som nu poppar upp än vad GW's plastmodeller har.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Riktigt häftig bas. Ser fram emot slutresultatet - heja heja!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:Riktigt häftig bas. Ser fram emot slutresultatet - heja heja!

Framsteg på huden ikväll. Mörkare skuggor, mer grönt och gult på huden.

Bild

sefiii

Inlägg av sefiii »

utnzfg (ljudet av ett solar plexus slag av basen)

ser riktigt grymt ut, älskar kärleken du har lagt ner där. Ser fram emot att se mer
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

sefiii skrev:utnzfg (ljudet av ett solar plexus slag av basen)
:lol:
sefiii skrev:ser riktigt grymt ut, älskar kärleken du har lagt ner där. Ser fram emot att se mer

Mera målat!
Huden klar nu, dags för skalen på ben och undersida samt de stora klorna, sedan kan jag sätta honom på basen då jag tror jag kommer åt allt som är kvar ändå!

Bild

Bild

Skriv svar