Tau - 1750 till SlemCon

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Gonka Koff

Re: Tau - 1750 till SlemCon

Inlägg av Gonka Koff »

HA! det här var ju inte lite amerikanskt.... kul att det postas av den store "anti-upprepningsdemagogen" Bengt-Pelle :lol:.

Klarar den 2X10 mongonobs? .... kanske kanske med en stor dos tur. 2x Seer Council går aldrig i hellskotta. "9-2":a kan nog gå hyfsat. All form av mech kommer att krossas enkelt. Närstridshorder blir kanske inte så lätt, gunlines kan nog bli ganska jämnt.

Ett problem med listan tror jag är att den är så förbaskat defensiv att det kan bli svårt att förhindra en draw om motspelaren tidigt inser att det är bäst att smyga runt utanför ditt skottfält. Men det är det nog ingen poäng att göra något åt, det hör ju liksom till.

Om jag skulle möta detta med mina SM skulle det förmodligen gå riktigt dåligt för mig, mina fina fordon skulle skjutas ner och de få marinesen jag har skulle jogga rakt mot railgunsen och dö efter att deras transporter sprängts.

Jag undrar över varför du har så små pathfinderenheter? jag tror det är mer optat att plocka bort en broadside och biffa på pathfindersarna, dom är ju väldigt viktiga.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag tror inte ens listan funkar mot springande marines utan transporter, men mot allt med ett fåtal hårda mål blir det nog kul.
Jag blev kär i listan och i mina super battle droids så jag var så illa tvungen...

Ang Pathfinders så kanske jag håller med.
Det är även möjligt att man tjänar på att ha fler autokanoner istället.
Horder klarar man inte av oavsett...

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

jag mötte tysklands lagkapten med en lista mycklet lik denna med mina mongo nobs.. Det tog tre rundor..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

hur kunde du möta deutschlands kapten mmed en mongo-lista om han hade en vek tau-lista, var det i slutet eller??

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag har aldrig sagt att listan har en suck i världen mot Mongonobz, men det är det inte många listor som har...

och bara för att man är kapten behöver man inte ge sig själv bäst match-up.
Jocke offrade ju sig med sin 9-2 mot Necrons...

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

speedfreek skrev:Jag har aldrig sagt att listan har en suck i världen mot Mongonobz, men det är det inte många listor som har...

och bara för att man är kapten behöver man inte ge sig själv bäst match-up.
Jocke offrade ju sig med sin 9-2 mot Necrons...
Blä, spela 9-2 själv i 6 matcher så får du se hur inspirerad man är. :)

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

XecrNist skrev:hur kunde du möta deutschlands kapten mmed en mongo-lista om han hade en vek tau-lista, var det i slutet eller??
Han ofrade sig själv ganska mycket, han trodde att han kunde klämma ut några poäng ur matchen. Det kunde han inte. Han van för övrigt 4/6 matcher med 20-0 så nån vek arme hade han inte..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Ja, kan de inte gå och skjuta så blir det väl halva WP
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Elva bonuspoäng i mallkompen!
(men jag tänker inte opta bort ASS på resten av dem)

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Heja ASS på bara en enhet! (Tips från coachen är att det är hög risk för låg mängd LoS-blockande terräng på SC)

Skriv svar