Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Nice! Har inte glömt dig, letar fortfarande efter Kharn. Nånstans, i nån låda...... 
-
Elevatorlake
Haha, låter bra. Ibland är de svåra att hitta, de små rackarnaIsmeno skrev:Nice! Har inte glömt dig, letar fortfarande efter Kharn. Nånstans, i nån låda......
Under tiden har jag bashat ihop några fler av hans polare. Med tio berzerkers klara är det dags att börja testmåla lite snart.

Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Hittad! Det ska vara nån stor platta med död gubbe till men den har tyvärr använts till annat. Pm:a adress så skickar jag galningen i veckan. 

-
Elevatorlake
I väntan på kharn så la jag lite grundfärger på de första tio berzerkarna (ja, tio. Två stod på en annan hylla vid fototillfället
). Har även målat backpacks och axelskydd med glömde ta med de i bilden 

-
Elevatorlake
Jag har uppenbarligen också drabbats av photobuckets vansinne så det verkar inte finnas några bilder i tråden som funkar längre 
Nåja, här kommer första bilden från imgur istället som visar dagens arbete: bygga ihop och lägga lite grundfärger på kharn som ismeno så generöst donerat

Nåja, här kommer första bilden från imgur istället som visar dagens arbete: bygga ihop och lägga lite grundfärger på kharn som ismeno så generöst donerat

PB Wtf liksom, otroligt märkligt agerande....
Gött att han kom fram ordentligt, han förtjänar färg arggubben!
Gött att han kom fram ordentligt, han förtjänar färg arggubben!
-
Elevatorlake
Inte så mycket nytt på hobbyfronten, det enda jag åstadkommit i målningsväg är att måla kharns arm 
Däremot spelade jag min första match med 2000p i 8:e idag och det var en trevlig bekantskap. Jag körde med primarisarna från starterlådan (minus en lieutenant och ancient) och la till guilliman, en sicaran battle tank, en leviathan, en primaris librarian och en femma scouter för att få ihop en battalion.
Det blev lite väl ensidigt eftersom guillimans buffar var ännu bättre än jag trodde så både sicaran men framförallt leviathan blev riktiga dödsmaskiner i hans närvaro. Även om sicaran blev sprängd på slutet så plöjde leviathan en blodig fåra tvärs genom fiendens linjer på ett nästan ostoppbart sätt. Trots det så känns editionen verkligen som ett fall framåt regelmässigt med ett mycket bättre flyt utan att för den skull bli för simpelt. Det finns gott om raffinerade tricks med de nya reglerna för att ge spelet ett djup men det är mycket enklare att komma igång än tidigare.
Nu är det bara att hålla tummarna för att det inte blir en lika stor power creep med nya codexar som det varit tidigare.
Däremot spelade jag min första match med 2000p i 8:e idag och det var en trevlig bekantskap. Jag körde med primarisarna från starterlådan (minus en lieutenant och ancient) och la till guilliman, en sicaran battle tank, en leviathan, en primaris librarian och en femma scouter för att få ihop en battalion.
Det blev lite väl ensidigt eftersom guillimans buffar var ännu bättre än jag trodde så både sicaran men framförallt leviathan blev riktiga dödsmaskiner i hans närvaro. Även om sicaran blev sprängd på slutet så plöjde leviathan en blodig fåra tvärs genom fiendens linjer på ett nästan ostoppbart sätt. Trots det så känns editionen verkligen som ett fall framåt regelmässigt med ett mycket bättre flyt utan att för den skull bli för simpelt. Det finns gott om raffinerade tricks med de nya reglerna för att ge spelet ett djup men det är mycket enklare att komma igång än tidigare.
Nu är det bara att hålla tummarna för att det inte blir en lika stor power creep med nya codexar som det varit tidigare.
Elevatorlake skrev:Inte så mycket nytt på hobbyfronten, det enda jag åstadkommit i målningsväg är att måla kharns arm
O_O
det kanske är därför som alla som spelar primaris säger att matcherna går så snabbt? I kid.
Ser fram emot vad du kommer att utöva för magiskt målande på Kharn
*blood rises in excitement*
ungefär i ankelhöjd. vilket verkar lämpligt för WE
http://icantpaint40k.blogspot.se/
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
-
Elevatorlake
Sådärja, har kommit igång lite igen och lagt det mesta av grundfärgerna på kharn innan washning. Jag tänkte köra honom såhär vad gäller axelskydd, dvs den bara armen utan axelskydd eftersom jag tycker den är för fin för att gömma bakom ett axelskydd och det högra axelskyddet på vänster arm eftersom det är skyddet med world eaters-symbolen.

-
Elevatorlake
La på lite mer brons när jag ändå höll på