Alaitoc Avengers
-
Flygmaskin
Re: Alaitoc Avengers
Det där är ju helt obegripligt att få till. Bugar för mästaren!
Riktigt cool, snyggt jobbat!
- NilssonHarHund
Äntligen klar! Det här projektet har stått i träda ett par veckor i samband med semester och andra åtaganden, men nu när basen och de sista detaljerna är klara kan jag börja med något annat. Förmodligen det roligaste målningsprojekt jag gjort under mina över 20 år i hobbyn och då är det kul att det tog över 50 timmar. Många timmar skoj för pengarna!

Den nuvarande planen är något sorts Ynnari-variant där dark eldar-delen målas enligt "is"-delen av flyget medan alaitoc-delen såklart fortsätter vara blå och gul. Men den planen kan snabbt grusas om det skulle dyka upp aspect warriors och rangers i plast i samband med craftworld-codex till hösten.

Den nuvarande planen är något sorts Ynnari-variant där dark eldar-delen målas enligt "is"-delen av flyget medan alaitoc-delen såklart fortsätter vara blå och gul. Men den planen kan snabbt grusas om det skulle dyka upp aspect warriors och rangers i plast i samband med craftworld-codex till hösten.
Den är så himla fin. Oerhört inspirerande. Bra jobbat.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
- NilssonHarHund
De guardians som påbörjades för någon månad sedan, före jag fick inspiration till wraithfightern här ovan, är nu äntligen klara! Sjukt drygt att highlighta snart 20 år gammal mesh armour, när man nyss provat moderna kit med sina väldefinierade linjer och ytterst lite gjutskägg. Inväntar lite fler färdiga modeller innan jag ger mig på basning. Lite less på att varje gång glömma bort hur jag gjorde sist när det kom till basning.

Nästa projekt är en annan långkörare. Har under några månaders tid dammsugit tradera på jakt efter billiga gamla aspect warriors. För finns det något i modellväg som irriterar mig orimligt mycket är det alla dessa bredbenta poser. Förutom gamla metallmodeller har ju precis alla multipartkit fram till nya Primaris endast haft sådana. Gamla banshees är perfekta till ändamålet eftersom deras armar inte är så i vägen vid kapning. Som bonus blir de likt just primaris nästan ett hjälmlöst huvud längre än sina guardian-fränder.

Gammalt trolleritrick detta med itusågade damer.

Nästa projekt är en annan långkörare. Har under några månaders tid dammsugit tradera på jakt efter billiga gamla aspect warriors. För finns det något i modellväg som irriterar mig orimligt mycket är det alla dessa bredbenta poser. Förutom gamla metallmodeller har ju precis alla multipartkit fram till nya Primaris endast haft sådana. Gamla banshees är perfekta till ändamålet eftersom deras armar inte är så i vägen vid kapning. Som bonus blir de likt just primaris nästan ett hjälmlöst huvud längre än sina guardian-fränder.

Gammalt trolleritrick detta med itusågade damer.
Helt missat den färdiga flygaren... superfin!!
- NilssonHarHund
Två till itusågade, nu alla springande eller gående varianter testade.

Får fylla i lite med greenstuff i ryggpartiet vad det verkar, men annars är det en väldigt fina fogar.

Får fylla i lite med greenstuff i ryggpartiet vad det verkar, men annars är det en väldigt fina fogar.