Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Har du hört det senaste från GW?
Delerium

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Delerium »

Halvar skrev:
fauh skrev:Någon typ av Knight borde gå in. Har svårt att tänka mig att de kommer kosta mer än 350 styck i billigaste utförande. Kan ju vara så att du får snåla in på extra vapen och nån av dem får vara en gallant men det borde gå om poängen är hyfsat lik iallafall...

Men jag har ingen aning så hade jag varit du hade jag chillat lite
Det är väl snarare tvärtom jag är rädd för, att man inte ens får ihop till 1500 på fyra kniggets.
Men frågan är inte om man kommer spela mer poäng om det går fortare att spela en match nu.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:
Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:Det enda som fattas nu är att John Blanche gör omslaget på regelboken.......[HEAVY BLACK HEART]️
Så det du egentligen vill är att de ger ut rogue trader med 40k-logga på omslaget? ;)
[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
Du, det här regelsystemet kommer bli ljusår bättre än gamla goa RT. (Även om jag med glädje noterar många RT-vibbar!) Men om man får önska lite, vore det inte fel med en del old-school art i regelboken.
Blanche har ju helt klart en unik stil med väldigt fin känsla och stämning i sina verk :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Delerium skrev:
Halvar skrev:
fauh skrev:Någon typ av Knight borde gå in. Har svårt att tänka mig att de kommer kosta mer än 350 styck i billigaste utförande. Kan ju vara så att du får snåla in på extra vapen och nån av dem får vara en gallant men det borde gå om poängen är hyfsat lik iallafall...

Men jag har ingen aning så hade jag varit du hade jag chillat lite
Det är väl snarare tvärtom jag är rädd för, att man inte ens får ihop till 1500 på fyra kniggets.
Men frågan är inte om man kommer spela mer poäng om det går fortare att spela en match nu.
Känns inte orimligt att vi kommer spela mera poäng. Det har ju bland annats sagts att 2000 kommer att spelas på cirka 2h.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Det ger ju ganska spännande alternativ på turneringar..
Om 2000p tar 2h, då kan man både välja att ligga kvar på 3-4 matcher på en dag och ha högre poäng, eller 5-6 matcher på en dag med lägre poäng!

Större arméer vs fler matcher, smaksak.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

För turneringarna skulle det var grymt om matcherna kunde gå ner till 2h, för då skulle man kunna köra vettiga endagars med 4 matcher eller större turneringar med tillräckligt många matcher för W/D/L eller kanske tom pool-spel följt av slut-spel.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

CovenantGuardian

Inlägg av CovenantGuardian »

Kan rekommendera Reece youtube/podcast ytterliggare sammanhang hur nya spelet fungerar. Vid 36min pratar han om speltid, tidsmässigt säger han mellan 60-90 minuter för matcher mellan honom och Frankie över 1850(troligen 2000 vilket är GWs balanspunkt).

https://www.youtube.com/watch?v=vkwQqwspmT0

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

En timme för en match är så jävla nice. Precis lagom för en trött gammal farbror. Därefter börjar man tappa fokus och tänka på vilken färg fasaden på huset ska få, eller undra varför ens fru varit så sur det sista. Eller i huvudet planera nästa armé.......

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:En timme för en match är så jävla nice. Precis lagom för en trött gammal farbror. Därefter börjar man tappa fokus och tänka på vilken färg fasaden på huset ska få, eller undra varför ens fru varit så sur det sista. Eller i huvudet planera nästa armé.......
Och då kan man spela mer spontant när man har lite tid över. Nu är det ju knappt så en vardagkväll räcker till efter man har fullgjort sina plikter hemmavid först och ändå vill komma i säng på rätt sida om midnatt.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:En timme för en match är så jävla nice. Precis lagom för en trött gammal farbror. Därefter börjar man tappa fokus och tänka på vilken färg fasaden på huset ska få, eller undra varför ens fru varit så sur det sista. Eller i huvudet planera nästa armé.......
Och då kan man spela mer spontant när man har lite tid över. Nu är det ju knappt så en vardagkväll räcker till efter man har fullgjort sina plikter hemmavid först och ändå vill komma i säng på rätt sida om midnatt.
Eller hur! Galet pepp för det här måste jag säga! :) Vet vi nåt om releasedatum?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Troligen släpps rejält med info under Warhammer Fest nästa helg, då har de kört på med sina dagliga släpp och bygga hype i 5 veckor.

Rykten har sagt lite olika, själv tror jag på det som säger pre-orders lördag 10e Juni och släpp lördag 17e Juni, baserat på att Junis White Dwarf släpps det väldigt udda datumet fredag 16e Juni.

Skriv svar