Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Flogger »

MiniMajs skrev:Att ta bort de olika sidornas betydelse på fordonen var ju BAJSTRÅKIGT ärlig talat.

Tycker helt tvärtom faktiskt. Äntligen är sidorna irrelevanta! Rent logiskt bör de också vara irrelevanta, annars bör vi ha sidor på Marines och monster också :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Om jag inte minns fel från igår så får man skjuta pistol i närstrid från DE båtarna om man sitter i och båten är i närstrid.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

MiniMajs

Inlägg av MiniMajs »

Flogger skrev:
MiniMajs skrev:Att ta bort de olika sidornas betydelse på fordonen var ju BAJSTRÅKIGT ärlig talat.

Tycker helt tvärtom faktiskt. Äntligen är sidorna irrelevanta! Rent logiskt bör de också vara irrelevanta, annars bör vi ha sidor på Marines och monster också :)
Varför bör vi ha sidor på marines och monster också isåfall?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

MiniMajs skrev:
Flogger skrev:

Varför bör vi ha sidor på marines och monster också isåfall?
Du tänker att fordon IRL har tjockast pansar fram och sämre baktill? Fast varför skulle fordon i framtiden ha det så? ;)

MiniMajs

Inlägg av MiniMajs »

[quote="Ismeno"][quote="MiniMajs"][quote="Flogger"][quote="MiniMajs"]Att ta bort de olika sidornas betydelse på fordonen var ju BAJSTRÅKIGT ärlig talat

"Du tänker att fordon IRL har tjockast pansar fram och sämre baktill? Fast varför skulle fordon i framtiden ha det så? ;)"

Ska vi börja ta "det är logiskt att det är så i framtiden diskussionen" så kan man nog lägga ner hela spelet. Jag tycker helt enkelt att det är tråkigt att var man vänder fordonen inte spelar någon roll för hur sårbara de är längre eftersom det var en stor del av taktiken i spelet. Om ni inte tycker det är det helt ok men era "argument" övertygar mig inte om förträffligheten med att ta bort den biten ur spelet.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Instämmer med MiniMajs. Le smak is like le bak..

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Håller med om att viss taktik försvinner när facings på fordon försvinner, men uppsidorna tycker jag är helt lysande!
- inga mer diskussioner om vilken sida som blir träffad
- mycket mindre diskussioner om pivot och movement
Saker som förenklar och tar bort diskussioner är oftast bra grejer tycker jag!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag håller med. Det var en stor del av spelet, som nu försvinner.

Dock kanske ett steg i rätt riktning om man tänker att man vill ha ett lite smidigare och rappare spel.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

fauh

Inlägg av fauh »

Gonka Koff skrev:
Flogger skrev:
CovenantGuardian skrev:Assault från reserves! Detta är stort för melee.
Sjukt bra ändring. Helt absurt att den var borttagen i 6th. Helt ok att komma in från reserves och spränga bort motståndaren (se Tau/eldar/drop pods) men nåde den som chargar med sina genestealers från outflank...
Håller helt med, det var en obegriplig restriktion. Att centar i pod är ok men inte charge från outflank är ett mysterium. Men, problemet verkar snart vara löst.

Hmm, jag håller på att klistra ihop en dread med plasmacannon. Känner på mig att det kommer bli en het enhet. Vad tror ni? Return of Håkan pattern dreadnought?
D3 S7 -3 AP låter inte helt fel ;)

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Kaptenen skrev:Håller med om att viss taktik försvinner när facings på fordon försvinner, men uppsidorna tycker jag är helt lysande!
- inga mer diskussioner om vilken sida som blir träffad
- mycket mindre diskussioner om pivot och movement
Saker som förenklar och tar bort diskussioner är oftast bra grejer tycker jag!
Framför allt sant för alla fordon som inte är rätblock. Wave serpents, hammerheads etc kommer bli så mycket enklare. För att inte tala om Knights med tokigt viktig facing, inte sällan försvårad av terräng.

Men det bästa är nog att vi slipper alla undantag till regler. Låt saker representeras av fler siffror istället för specialregler! Så mycket enklare att se tank shock som en närstridsattack, utan att krångla till det men behålla narrativet!

Skriv svar