TOKSPELEN 2017

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

shadowww

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av shadowww »

Tolkade fel på dagarna, tyvärr så kan jag ej vara med. :(

Kim Rasmusson.

max_elmgren

Inlägg av max_elmgren »

Bra att ni ändrade till ett övre tak också för annars hade man kunna autovinna om man har 100 genestealers och komp 27 typ, så behöver man inte sno många poäng för att vinna, nu blir det lite svårare är fortfarande sugen på 100 genestealers dock!

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Mattias Magnusson anmäler sig!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

max_elmgren skrev:Bra att ni ändrade till ett övre tak också för annars hade man kunna autovinna om man har 100 genestealers och komp 27 typ, så behöver man inte sno många poäng för att vinna, nu blir det lite svårare är fortfarande sugen på 100 genestealers dock!
Innebär detta att du kanske vill anmäla dig ? ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

keiko76

Inlägg av keiko76 »

En observation som jag gjort är att turneringsklimatet på västkusten är väldigt mycket kompade turneringar.
Det verkar vara en stor trend att spela 1500-1750 med komp 17-23.

Det är kul och utmanade.
Men jag får känslan av att det börjar bli lite repetitivt. Det har gjorts nu ett bra tag.
Jag hör även från olika spelare i olika grupper att kompmallen är krånglig, nybörjare som tackar nej till turnering för att det är en hel vetenskap att bygga listor.
Oftast behöver man köpa in nya modeller/konvertera inför varje turnering.

Varför inte göra något annorlunda? Nu när det blir en stor Påsk-turnering har ni en chans att fånga upp en bredare publik. Våga köra nåt nytt.
ITC -formatet är på frammarsch, snart är det en turnering i Skåne med ITC. VÄS och LBK kör ITC och har ett enormt tryck på anmälningar.

Låt kompmallen vila ett tag, testa nåt nytt.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Fast ITC kräver ju också en del extra kunskap, dels iom restriktionerna och de regeländringar/andra tolkningar av regler än swefaq men också hur pass annorlunda allt blir med forgeworld tillåtet. Säger inte att ITC är dåligt, spelar gärna ITC (även om jag föredrar kompmall eller helt fritt), men det är inte så mycket lättare än komp så länge man klarat grundmatten på högstadiet. Har man inte är troligen ITC lättare än att räkna komp ;)

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

keiko76 skrev:En observation som jag gjort är att turneringsklimatet på västkusten är väldigt mycket kompade turneringar.
Det verkar vara en stor trend att spela 1500-1750 med komp 17-23.

Det är kul och utmanade.
Men jag får känslan av att det börjar bli lite repetitivt. Det har gjorts nu ett bra tag.
Jag hör även från olika spelare i olika grupper att kompmallen är krånglig, nybörjare som tackar nej till turnering för att det är en hel vetenskap att bygga listor.
Oftast behöver man köpa in nya modeller/konvertera inför varje turnering.

Varför inte göra något annorlunda? Nu när det blir en stor Påsk-turnering har ni en chans att fånga upp en bredare publik. Våga köra nåt nytt.
ITC -formatet är på frammarsch, snart är det en turnering i Skåne med ITC. VÄS och LBK kör ITC och har ett enormt tryck på anmälningar.

Låt kompmallen vila ett tag, testa nåt nytt.
Intressanta tankar, även om jag i dessa tider ryser av att man hört saker och baserar sin argumentation kring det... ;) <3

Det fanns ju utrymme - och finns väl fortfarande - att ta över 40k på Gothcon och köra det enligt ITC/okompat om man så önskar. För bövelen, det finns ju utrymme att hoste:a egna turneringar med vilket format man än vill köra på. Eller så åker man till Malmö (ledsen att jag missar den här gången :( ) eller till Linköping/Västerås och gejmar ITC.

Min personliga upplevelse efter att ha spelat ITC är att det också kan vara rätt struligt då man har FW regelmodell att läsa in utöver GWs ofelbara regelverk. Och vill man vinna ITC (eller åtminstone hålla pall till runda 5) gäller det verkligen att ha modellerna till det, gärna copy-paste:a senaste vinnarlistan från USA, eller varför inte en ETC-lista...? Det är något mer sten-sax-påse över ITC därför vill vi hålla på den lite mer mjuka och välbekanta gothconandan under TOKpåsken.

Slutligen, vi ställer gärna upp och hjälper till att räkna på listor om någon skulle känna sig darrig på manschetten :)

// Kjelle
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

+1 på den Kjelle. Även om jag inte håller med sten sax påse resonemanget eller kritiken mot ITC.

Towerwarden

Inlägg av Towerwarden »

Sebastian Ljungvall vill också vara med och leka!!

Anton della gardi

Inlägg av Anton della gardi »

Undrar lite när man kan komma på fredagen, behöver planera med tåg :D

Skriv svar