Gamers Weekend 2017 27-29/1

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Roderic

Re: Gamers Weekend 2017 27-29/1

Inlägg av Roderic »

Räknas Rhinos som är köpta som dedicated transports som Fast Attack-enheter i Mission 1? Eller är det bara rena inköp från Fast Attack slotarna?

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

De har samma tillhörighet som enheten de är köpta till. Dvs en rhino köpt till tacticals är en Troop rhino. Är de köpta till devestators är den Heavy osv.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Roderic skrev:CSM-listor spelar med vanliga Tactical-leken, eller hur?

Får ju inte spela Traitors Hate eftersom det är ren CAD och Traitor Legions är borta eftersom den inte är med i komplistan än.
Jag tolkade Trulsantes svar som att det var OK att skicka in en lista med komp från "vanliga" CSM och vara beredd på kompsänkning i subben. Det skulle jag absolut acceptera iaf, kul bara att äntligen få spela med rätt jäkla regler. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Roderic

Inlägg av Roderic »

Serpent skrev:
Roderic skrev:CSM-listor spelar med vanliga Tactical-leken, eller hur?

Får ju inte spela Traitors Hate eftersom det är ren CAD och Traitor Legions är borta eftersom den inte är med i komplistan än.
Jag tolkade Trulsantes svar som att det var OK att skicka in en lista med komp från "vanliga" CSM och vara beredd på kompsänkning i subben. Det skulle jag absolut acceptera iaf, kul bara att äntligen få spela med rätt jäkla regler. :)
Jag tänkte hålla mig till gamla vanliga CSM eftersom kompen inte har med Traitor Legion.
Tänkte bara vad som gäller med kortleken för min del som kör vanlig CSM.

Ser fram emot att få spela lite Traitor Legions när möjligheten kommer. :twisted:

fauh

Inlägg av fauh »

Då var det betalat! :)

Tagga Gamers Weekend!!!

Föresten kan man få göra lite önskningar när det kommer till drickat? ;)

Briggs

Inlägg av Briggs »

Jan Svensson anmäler sig!

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

För att förtydliga - de som har fått OK till att använda nya chaosboken har frågat Putte direkt. Varken jag eller Mats - som kompar - har sagt varken bu eller bä, vi åker bara med på tåget.

Att använda nya boken trots att den inte är kompad kommer att ställa till med problem i vår subkompning. Även om man använder CSM-codexens kompning täcker den inte alla nya legionregler och tactics som tillkommit. Varken jag eller Mats äger ens den nya boken så att kolla saker kommer att ta tid i anspråk.

Med detta sagt vill jag också flagga för en eventuell "orättvis" kompning av CSM-listor och i förlängningen allas listor då subkomp sätts i förhållande till allas listor och deras motsvarande komp.

Vi kommer göra så gott vi kan, men bered er på förvirring och upplevd orättvisa, med andra ord som vanligt :D

// Kjelle
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

fauh

Inlägg av fauh »

Trulsante skrev:För att förtydliga - de som har fått OK till att använda nya chaosboken har frågat Putte direkt. Varken jag eller Mats - som kompar - har sagt varken bu eller bä, vi åker bara med på tåget.

Att använda nya boken trots att den inte är kompad kommer att ställa till med problem i vår subkompning. Även om man använder CSM-codexens kompning täcker den inte alla nya legionregler och tactics som tillkommit. Varken jag eller Mats äger ens den nya boken så att kolla saker kommer att ta tid i anspråk.

Med detta sagt vill jag också flagga för en eventuell "orättvis" kompning av CSM-listor och i förlängningen allas listor då subkomp sätts i förhållande till allas listor och deras motsvarande komp.

Vi kommer göra så gott vi kan, men bered er på förvirring och upplevd orättvisa, med andra ord som vanligt :D

// Kjelle
Bara lägg -30 på alla kaoz listor så blir det bra ;-)

Användarvisningsbild
Spell Familiar

Inlägg av Spell Familiar »

fauh skrev:
Trulsante skrev:För att förtydliga - de som har fått OK till att använda nya chaosboken har frågat Putte direkt. Varken jag eller Mats - som kompar - har sagt varken bu eller bä, vi åker bara med på tåget.

// Kjelle
Att göra som Ville säger kan vara det sämsta tänkbara. Då släpper man in sånt som borde kompa mer i onödan.
Gör bara ert bästa så går det nog bra! Heja heja
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

fauh

Inlägg av fauh »

Spell Familiar skrev:
fauh skrev:

// Kjelle
Att göra som Ville säger kan vara det sämsta tänkbara. Då släpper man in sånt som borde kompa mer i onödan.
Gör bara ert bästa så går det nog bra! Heja heja

Bara det inte går igenom några nurgle listor är jag nöjd. T5 relentless marines med shrouding och feel no pain låter helt omöjligt att slå ihjäl och då spelar jag ändå necrons!

Skriv svar