Dubbelkoll Traitor Legions
Dubbelkoll Traitor Legions
Eftersom jag inte spelat så mycket med bonuslistor innan, funkar det så att jag kan ta en sk "Night Lords Murder Talon" (formation Detachment + CAD) och alla Marines blir då Night Lords med alla snajsiga bonusar och begränsningar?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Elevatorlake
Re: Dubbelkoll Traitor Legions
Det beror påSerpent skrev:Eftersom jag inte spelat så mycket med bonuslistor innan, funkar det så att jag kan ta en sk "Night Lords Murder Talon" (formation Detachment + CAD) och alla Marines blir då Night Lords med alla snajsiga bonusar och begränsningar?
In midnight clad, skyborne horror och terror tactics gäller alla modeller som ingår i ett night lords detachment eller formation, dock gäller t.ex. in midnight clad bara modeller som har veterans of the long war, och sedan har du ju reglerna för respektive detachment eller formation som du tar.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Du kan spela med bara en cad om du vill och säga att det är nattherrarna så länge du följer deras restriktioner! Då får alla gubbarna de generella nattrestriktionerna. Sen kan du ju också spela formationer till det som ger andra bonusar.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Jag trot att jag hajar. Så här?
Som exempel:
Night Lords CAD
Sorcerer 180pts eller 185pts?
-Måste ta VoTLW, betalar inte för det?
-Kan inte ta Marks
-Har bonusar.
2*10 kultister 57 pts
-Får inte ta Marks.
-Får inte bonusar
3 Obbar 219/210 pts?
-Måste ta VotLW, men betalar inte?
-Inga Marks
-Får bonusar
Har jag fattat rätt?
Som exempel:
Night Lords CAD
-Kan inte ta Marks
-Har bonusar.
2*10 kultister 57 pts
-Får inte ta Marks.
-Får inte bonusar
3 Obbar 219/210 pts?
-Inga Marks
-Får bonusar
Har jag fattat rätt?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- Simpilicious
JappSerpent skrev:Jag trot att jag hajar. Så här?
Som exempel:
Night Lords CAD
-Kan inte ta Marks
-Har bonusar.
2*10 kultister 57 pts
-Får inte ta Marks.
-Får inte bonusar
3 Obbar 219/210 pts?
-Inga Marks
-Får bonusar
Har jag fattat rätt?
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
- Spell Familiar
Nästan rätt. Kultisterna får ju ev bonusar så länge det inte krävs något för dem (ex votlw). De är fortfarande night lords cultists (kultister som ingår i en N-L detatchment). Exempelvis får de "terror tactics" och om du utser din kultistchamp till Warlord får han rulla på deras tabell för trait.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."
Visst, men gör jag det så skulle jag nog känna mig rätt dum. Jag vet inga enheter som dör snabbare än kultister...Spell Familiar skrev:/.../ om du utser din kultistchamp till Warlord får han rulla på deras tabell för trait.
- Spell Familiar
Kör du alpha legion spelar det ingen roll. De ringer sina kusiner på dödsbädden. Men jag ville bara ge ett exempel på att många regler påverkar alla dina enheter om de är i rätt detatchment
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."